ادعای یک روزنامه ترکیه‌ای مبنی بر آموزش ۸ هزار نیروی ارتش سوریه توسط ایران صحت ندارد

۱۷م آذر ،

سفارت کشورمان در آنکارا ادعای یک روزنامه ترکی، مبنی بر آموزش ۸ هزار نیروی ارتش سوریه از سوی ایران را تکذیب کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، روزنامه صباح ترکیه با انتشار یافتن مطلبی با عنوان  مدعی شده است که ۸ هزار نیروی ارتش سوریه از سوی ایران آموزش دیده‌اند.

در پی انتشار یافتن این مطلب، سفارت ایران در آنکارا با صدور بیانیه‌ای و ارسال آن به این روزنامه این ادعا را تکذیب کرده است.

در این بیانیه آمده است:

احتراماً در روزنامه صباح خبری به چاپ رسیده که ادعاهایی مبنی بر آموزش ۸ هزار نیروی ارتش سوریه توسط ایران دارد که این موضوع از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران تکذیب می‌‌شود.

رسالت رسانه‌ها ایجاب می‌کند که به دور از هرگونه نیت خصمانه‌ای به بیان واقعیات پرداخته و به جای انحراف افکار عمومی در صدد ارتقا افکار عمومی ترکیه باشند.

چاپ خبر بی اساس روزنامه فیگارو که خط فکری و وابستگی آن برای اهل قلم آشکار می باشد در صفحه اول روزنامه صباح جای سوال و تعجب دارد.

کلیه کشورهای جهان بر اساس توافقات فی مابین و موافقت نامه‌های منعقده با یکدیگر همکاری می‌کنند و هرگونه همکاری ایران با دولت سوریه نیز در چارچوب قوانین و حقوق بین‌الملل است. 

روزنامه صباح به جای متهم کردن ایران به آموزش نیروهای ارتش سوریه بهتر بود به منابع آموزش نیروهای تروریستی مزدور که از کشورهای مختلف و با پرداخت پول و اسلحه به صورت غیرقانونی و برای برهم زدن امنیت داخلی سوریه به خاک این کشور اعزام می‌شوند روشنگری می‌کرد. اقداماتی که سبب به هدر رفتن نیروی جبهه مقاومت و کمک به تحقق اهداف اسرائیل در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.