ارائه سوء پیشینه برای قضات پذیرفته شده نیست

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک قاضی گفت: قضاتی که به تقاضای خود بازنشسته شده و یا اینکه خود را بازخرید کرده‌اند، حتی اگر شش ماه از بازنشستگی آن‌ها قبل باشد، چنانچه تقاضای پروانه وکالت کنند نباید نیاز به سوءپیشینه و آزمایش اعتیاد داشته باشند، چرا که این امر متناسب با شان قاضی نیست.

“عباس برزگر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این موضوع که قضات برای وکالت نیاز به سوء پیشینه و آزمایش اعتیاد ندارند، گفت: اخیرا رئیس قوه قضاییه با پیشنهاد کانون وکلا تبصره‌ای به یک ماده از قانون الحاق کرده، مبنی براینکه قضاتی که به تقاضای خود بازنشسته شده و یا اینکه خود را بازخرید کرده‌اند و شش ماه از بازنشستگی آن‌ها قبل است چنانچه تقاضای پروانه وکالت کنند نیاز به سوءپیشینه و آزمایش اعتیاد ندارند.  
 
وی ادامه داد: به اعتقاد من لحاظ کردن مدت زمان ۶ ماه برای اخذ پروانه وکالت پذیرفته شده نیست، چرا که این متناسب با شان قاضی نیست.

این قاضی در پایان خاطرنشان کرد: اشخاصی که به تقاضای خود بازنشسته شده و یا اینکه خود را بازخرید کرده‌اند و حتی اگر  شش ماه از بازنشستگی آن‌ها قبل باشد، چنانچه تقاضای پروانه وکالت کنند نباید نیاز به سوءپیشینه و آزمایش اعتیاد ندارند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.