ارائه پیشنهاد بررسی تعرفه‌های ۶ ماهه دوم سال ۹۱ به وزارت بهداشت

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: پیشنهاد بررسی تعرفه‌های ۶ ماهه دوم سال ۹۱ به وزارت بهداشت ارائه شده است

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمدرضا نوروزی با اشاره به مشکلات اقتصادی حوزه سلامت کشور گفت: سال جاری بها‌های حوزه سلامت با شتاب بسیاری افزایش یافته است و از طرفی شاهد تورم ناشی از هدفمند نمودن یارانه نیز هستیم. عدم پرداخت مطالبات جامعه پزشکی توسط بیمه‌های پایه‌ای و بیمه‌های تکمیلی و کاهش نقدینگی مراکز درمانی خصوصی، افزایش نرخ ارز و دشواری در تهیه لوازم مصرفی و تجهیزات بیمارستانی از جمله معضلات مهم اقتصاد سلامت کشور است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال بیمارستان‌های خصوصی تهران بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌های تکمیلی طلب دارند که هنوز پرداخت نشده است که این موضوع در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم اخلال ایجاد می‌کند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی اظهار نمود: افزایش قیمت ارز سبب شده اگر یک دستگاه پزشکی در بیمارستان از کار بیفتد، تعمیر و فعال‌سازی آن مقرون به صرفه نباشد. بنابراین کیفیت خدمات افت نموده و مردم و بیماران بیشترین ضرر را خواهند دید.

وی اضافه نمود: با شرایط موجود، شورای عالی نظام پزشکی برای اولین بار و با توجه به رشد شدید بها‌ها در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و به منظور جلوگیری از افت کیفی خدمات و آسیب سلامت مردم، پیشنهاد بازنگری و بررسی مجدد تعرفه‌های خدمات درمانی برای ۶ ماهه دوم سال ۹۱ را به وزارت بهداشت ارایه نموده است.
دکتر نوروزی خاطرنشان نمود: در حال حاضر نظام سلامت کشور بیش از هر وقتی به حمایت‌های جدی دولت و مسؤولان، باز پرداخت سریع مطالبات جامعه پزشکی توسط بیمه‌ها و اختصاص ارز به نرخ مرجع به مراکز درمانی جهت تهیه تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی نیازمند است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.