ارتباط بین فشار خون بالا در کودکی و بزرگسالی

سلامت > بیماری– متخصص قلب وعروق گفت: در حال حاضر بیماری فشارخون در کودکان رو به افزایش است و اضافه وزن درکودکان نیز موجب فشارخون بالا می‌شود .این در حالی است که فشارخون بالا در کودکی باعث پرفشاری خون در بزرگسالی می‌شود

به گزارش ایرنا، دکترˈمهرداد فخرالدینی افزود : کودکان مبتلا به پرفشاری خون باید تحت کنترل قرار گیرند . این دسته از کودکان باید ازنظر عوامل خطر بیماری قلبی- عروقی شامل دیابت و چربی خون غربالگری شوند و پزشک با انجام اکوکاردیوگرافی و معاینه شبکیه آنها را تحت نظر داشته باشد.

به گفته وی احتمال وجود فشار خون ثانویه برای پرفشاری خون در کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است و بیماری کلیه و بیماری قلبی و عروق شایع‌ترین علل آن محسوب می‌شوند.

این متخصص قلب و عروق در مورد درمان فشار خون در کودکان گفت: تغییرسبک زندگی، کاهش وزن، رعایت رژیم غذایی سالم و کم‌سدیم (نمک ) و افزایش فعالیت جسمی منظم از جمله درمان‌های پرفشاری خون در کودکان است.

فخرالدینی ادامه داد: کودکان و نوجوانانی که مبتلا به پرفشاری خون هستند باید تحت کنترل پزشک متخصص قرار گیرند و در صورت نیاز باید داروهای ضد فشار خون برای آنان تجویز شود.

به گفته وی فشار خون طبیعی در کودکان بر حسب جنس، سن و قد متغیر است و فشار خون در کودکان با افزایش جثه افزایش می‌یابد. سابقه خانوادگی در پرفشاری خون یا بیماری قلبی- عروقی موثر است و سیگار کشیدن مادر در بارداری نیز جزو عوامل خطر محسوب می‌شود.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد که متخصصان اطفال باید فشار خون کودکان را از سه سالگی در مطب اندازه گیری کنند تا با با اصلاح سبک و شیوه زندگی در کودکان مبتلا به پرفشاری خون از ایجاد سایر عوامل خطر بیماری قلبی- عروقی جلوگیری کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.