ارتباط جسم و روح با ورزش

۱۹ام بهمن ،

از جمله خصوصیات ورزش، ارتباط تنگاتنگ روح و جسم و شناسایی نقص های فیزیکی از طریق ورزش است.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، فعالیت های بدنی و ورزش علاوه بر زیبایی اندام، سلامت و طول عمر شما را تضمین می کند.

یکی از فواید ورزش کردن ارتباط شما با جسمتان است و بیش از هر زمان دیگری به نواقصی که ممکن است در بعضی از قسمت های اندامتان وجود داشته باشد پی خواهید برد. در اثر ورزش حرکات بدن از نظم و هماهنگی بیشتری برخوردار می گردد و در نتیجه خستگی دیرتر بروز می کند.

همچنین همراه با افزایش نیروی عضلانی، مقاومت بدن نیز بسیارتر می گردد.

ورزش های شادی آور هیجانات را کنترل و یک آرام کننده طبیعی و بدون ضرر به شمار می رود.

ورزش مرتب و منظم افزایش طول عمر را به همراه خواهد داشت و سبب می گردد که اشخاص از زندگی سالم لذت برده و احساس طراوت و شادابی نمایند.

از دیگر فواید با ارزش ورزش کردن پیشگیری در برابر اعتیاد و بیماری های عصبی، افزایش گلبول های قرمز در مغز استخوان که سبب بسیار شدن هموگلوبین می گردد، قدرت ماهیچه های قلب بیشتر و در نتیجه خستگی در بدن بسیار دیرتر از زمان معمول اتفاق می افتد. همچنین بر اثر عرق کردن پوست بدن نرم شده و زبری خود را دست می دهد، حرکات معده افزایش یافته و این امر به هضم غذا کمک می نماید، عمل گوارش با توجه به تقویت عضلات شکم بهتر انجام می گردد، از بروز چاقی جلوگیری می کند، احتمال بروز نقرس و بعضی بیماری های قلبی و عروقی و ماهیچه ای و مفصلی را کاهش و سبب ایجاد نشاط و سرخوشی و به پرورش فکر و ذهن کمک می کند.

از دیگر اثرات مثبت ورزش کردن افزایش قدرت تصمیم گیری است که در لذت بردن از زندگی بسیار اهمیت دارد فعالیت بدنی سرعت جریان خون را افزایش داده در نتیجه ضربان قلب نیز بسیار می گردد./زر


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.