ارتباط مالی بین پزشک و بیمار از بین می رود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

در نظام ارجاع پزشک خانواده، بیمار در سطح اول هیچ گونه هزینه‌ای بابت ویزیت و دارو پرداخت نمی‌کند.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اصلی‌ترین راهکار برای برون‌رفت از موضوع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار، استقرار نظام پزشک خانواده است.

دکتر ساسان موگهی اظهار کرد: حذف ارتباطات مالی بین پزشک و بیمار با استقرار نظام پزشک خانواده امکان‌پذیر است و به عبارتی راه حل این مشکل به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در نظام پزشک خانواده طبق سیستم ارجاع، بیمار در سطح اول هیچ گونه هزینه‌ای بابت ویزیت و دارو پرداخت نمی‌کند. در سطح دو نیز بیمار مبلغ کمی را پرداخت خواهد کرد و این بیمه‌ها می باشند که مابه‌التفاوت‌ها را به پزشکان پرداخت می‌کنند و ‌در نتیجه ارتباط مالی بین پزشک و بیمار بسیار محدود می شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راهکارهای اساسی در زمینه حذف ارتباطات مالی بین پزشک و بیمار، پررنگ شدن حضور بیمه‌های تجاری است. وقتی که بیمه‌های تجاری در قالب بیمه‌های تکمیلی با جدیت وارد عمل شوند، مابه‌التفاوتی که بیماران باید علاوه بر بیمه پایه خود پرداخت کنند را بیمه‌های تکمیلی عهده‌دار می‌شوند.

موگهی اظهار داشت: با این راهکار، عملا بیمار هیچ گونه ارتباط مالی با پزشک پیدا نمی‌کند و این ارتباط بین بیمه‌ها و پزشک برقرار می‌شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.