اردیبهشت تئاتر نقشه یکساله تئاتر را ترسیم می‌کند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سابقه درخشان فعالیت‌های تئاتری در این استان گفت: اردیبهشت تئاتر از ضرورت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا نقشه یک ساله تئاتر را ترسیم می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی؛ علی اسماعیل‌پور با تاکید بر اهمیت پرداختن به اردیبهشت تئاتر گفت: اردیبهشت تئاتر می‌تواند بهانه‌ای برای برگزاری جشنواره تئاتر استانی باشد و موجب گسترده شدن دامنه فعالیت هنرمندان استانی شود. در نتیجه می‌توان از کلیه ظرفیت های ملی و استانی آن استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه امسال نیز برگزاری اردیبهشت تئاتر را در دستور کار قرار داده اند، افزود: استان گیلان سابقه درخشانی در هنر تئاتر دارد و از جایگاه ممتازی در سطح کشور برخوردار است. مانند سال های گذشته، برنامه برگزاری اردیبهشت تئاتر را در دستور کار قرار داده‌ایم که با تامین منابع مالی آن، جزئیات برپایی مراسم را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اعتقاد به اینکه تئاتر این استان از سطح کیفی مناسبی برخوردار است، تشریح کرد: سابقه تئاتر در گیلان به ۱۰۰ سال پیش باز می‌گردد. سال ۹۲ نزدیک به ۶۰ درصد اعتبارات هنری استان صرف تئاتر شد، زیرا تئاتر ریشه در تاریخ این منطقه دارد. این هزینه میان ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان بود. فعالیت های گسترده ای در این حوزه صورت می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان اشاره کرد که شهریورماه هر سال با شرکت بیش از ۱۰ استان کشور برگزار می‌شود و توانسته انعکاس خوبی در سطح ملی داشته باشد. امیدواریم در سال ۹۳ بتوانیم با تامین اعتبارات لازم، گام های بهتری را در این مسیر برداریم.

گفتنی است، اردیبهشت تئاتر از روز ۴ اردیبهشت ماه با میزبانی خراسان رضوی آغاز و روز ۱۰ اردیبهشت ماه در استان گیلان برپا می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.