ارزانی قیمت مهمترین سبب مصرف روغن های جامد

۸فروردین ۱۳،

رئیس انستیتو تغذیه ایران گفت : ارزان بودن قیمت روغن های جامد که بعضی از صنایع همچنان به تولید این روغن ها مشغول می باشند مهمترین سبب افزایش مصرف است .

دکتر مجید حاجی فرجی، رئیس انستیتو تغذیه ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بعضی از صنایع همچنان روغن های جامد تولید میکنند گفت : متاسفانه بعضی از رسانه ها هم تبلیغات این روغن ها را انجام می دهند .

وی با اشاره به اینکه این روغن ها به سبب ارزان بودن مورد توجه می باشند اظهار کرد : خانواده های کم درآمد بیشترین مصرف روغن های جامد را دارند به طوری که بر اساس تحقیقات تا ۵۰ درصد مردم تمایل به استفاده از روغن های جامد را دارند .

رئیس انستیتو تغذیه ایران ادامه داد : ارزان بودن قیمت روغن های جامد مهمترین سبب ترغیب مردم برای مصرف این روغن های مضر است یادآور شد : روغن های جامد که در قبل مصرف بسیار بالایی داشته اند عوارض بسیاری از جمله بروز بیماریهای قلبی عروقی را ایجاد می کنند .

 وی در ادامه افزود : در راستای کاهش اثرات مضر سوسیس و کالباس ، سوسیس های گوشتی کم چرب با مواد نگهدارند کمتر و غنی شده با آنتی اکسیدان ها ، به زودی در کشور تولید می گردد که در حال حاضر مرحله پایلوت را پشت سر گذاشته است ./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.