ارزانی مرغ و تخم‌مرغ با توزیع گسترده دولتی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از کاهش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: عرضه گسترده این محصولات پروتئینی با نرخ تنظیم بازاری و دولتی عامل کاهش قیمت آن‌ها در بازار بوده که هم‌چنان ادامه خواهد داشت

ارزانی مرغ و تخم‌مرغ با توزیع گسترده دولتی

حمید ورناصری اظهار کرد که در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ هیچ مشکلی نداریم و روند قیمت آن رو به کاهش است؛ به گونه‌ای که به طور متوسط هر شانه تخم مرغ در سطح شهر بین ۱۴ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بوده و قیمت نسبتاً متعادلی است.

وی افزود: مرغداران در حال حاضر نسبت به این مساله اعتراض دارند و معتقدند که قیمت فروش محصول‌شان نسبت به هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ کمتر شده و در حال زیان‌دهی هستند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: یکی از دلایل ارزانی تخم مرغ در بازار این است که طی هفته‌های گذشته، شرکت پشتیبانی امور دام در حال عرضه گسترده تخم مرغ تنظیم بازاری تومان در میادین میوه و تره بار و از محل واردات و تولید داخلی است و این عرضه هم‌چنان ادامه دارد که قیمت آن‌ها شانه‌ای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است.

ورناصری هم‌چنین درباره وضعیت بازار گوشت مرغ نیز اینگونه به ایسنا توضیح داد که گوشت مرغ منجمد کیلویی ۸,۹۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۹,۸۰۰ تومان، به‌صورت روزانه و در همه میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود. در زمینه گوشت مرغ صف‌های طولانی وجود ندارد چراکه توزیع آن گسترده و به وفور انجام می‌شود. همین مسئله سبب شده تا گوشت مرغ گرم در بازار به‌طور متوسط به کیلویی ۱۱ هزار ۷۰۰ تومان و در تهران به‌صورت میانگین به کیلویی ۱۲ هزار تومان تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برسد. با این حساب کاهش قیمت گوشت مرغ نیز در بازار به دلیل ادامه داشتن عرضه گوشت مرغ، هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

گردآوری: گروه خبر ممتاز نیوز
momtaznews.com/news
منبع:isna.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سیب خان:

    با عرض سلام
    خبرهاتون تاریخ انتشار نداره
    خوب البته این مسئله بسیار مهم و واجب واسه اعتبار یه خبره
    میشه لطفا راهنمایی بفرمایید
    تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.