ارزش واحدهای ETF دو برابر شد/ زمان آغاز معامله در بورس

معاون امور بانکی،بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه واحدهای اولین صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز چهارشنبه ۴ تیر ماه قابل خرید و فروش می‌شود، گفت: ارزش واحدهای این صندوق بیش از دو برابر شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، عباس معمارنژاد گفت: از فردا اول تیرماه نماد آن به نام دارایکم در بورس باز می‌شود و افراد می‌توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: با توجه به اینکه از ۴شنبه واحدهای صندوق واسطه‌گری قابل معامله است هر کسی می‌خواهد آن را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت‌نام کند.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، وی در مورد کسانی که زیر سن قانونی هستند، توضیح داد: برای آنها هم باید از طریق ولی آنها در سامانه سجام ثبت‌نام شود و کد بورسی گرفته شود تا بتواند معامله واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را انجام دهد.

معمارنژاد در مورد آخرین آمار از خریداری واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم، گفت: معادل ۳.۵ میلیون نفر برای خرید واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت‌نام کردند که در ابتدا ۶۱۰۰ میلیارد تومان واریز کرده بودند اما از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پول از طریق این صندوق جمع‌آوری شد و واحدهای این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحدهای این صندوق در بورس قابل خرید وفروش می‌شود هم افراد حقیقی و هم حقوقی می‌توانند آن را خرید و فروش کنند.

وی در پایان سخنانش درباره ارزش واحدهای صندوق واسطه گری مالی، افزود: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد ۱۰ هزار تومانی آن به بیش از ۲۰ هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است. صندوق بعدی نیز  در تیر ماه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.