ارزیابی اخضر الابراهیمی از وضعیت سوریه

جهان > خاورمیانه
فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب ضمن ناآرام خواندن وضعیت سوریه تاکید کرد: برای کمک به ملت سوریه جهت خروج از بحران موجود تمام تلاش خود را به کار خواهم بست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اخضر الابراهیمی، ‌فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه در دیدار از اردوگاه الزعتری در ۸۵ کیلومتری شمال امان، پایتخت اردن وضعیت سوریه را نگران کننده توصیف کرد و گفت: اوضاع سوریه روز به روز ناآرام‌تر می‌شود.

وی در این دیدار خود تاکید کرد: اوضاع سوریه امروز به شدت بد شده است و این چیزی است که باعث نگرانی می‌شود.

الابراهیمی همچنین اعلام کرد: متاسفانه وضعیت امروز سوریه نه تنها رو به بهبود نیست بلکه روز به روز بدتر می‌شود.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب همچنین خاطرنشان کرد که تمام تلاش خود برای ملت سوریه جهت خروج از این بحران را به کار خواهد بست.

الابراهیمی قبل از دیدار از اردوگاه آوارگان اردن از اردوگاه‌های آوارگان سوری در جنوب ترکیه نیز دیدار کرده بود و بنا به گفته برخی مسئولان ترکیه اعلام کرده بود که به زودی مذاکراتی برای دستیابی به راهکاری جهت حل بحران سوریه برگزار خواهد شد.

همچنین برخی از منابع اردنی اعلام کردند که خودروی حامل الابراهیمی از سوی برخی از آوارگان سوری مورد حمله قرار گرفت.

بنا به گفته این منابع امنیتی حدود ۲۰۰ آواره سوری در اردوگاه الزعتری در اعتراض به دیدار الابراهیمی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و اعطای فرصت به نظام این کشور خودرویش را با سنگ هدف قرار دادند.

الابراهیمی روز شنبه (۲۵ شهریور) با بشار اسد دیدار و نسبت به پیچیده‌تر شدن وضعیت سوریه و خطرات آن برای این کشور، منطقه و جهان هشدار داده بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.