ارز مسافرتـی حـذف می‌شـود

پس از مطرح شدن پیشنهاد حذف ارز مسافرتی (به جز برای زائران عتبات و حجاج) از سوی نمایندگان مجلس، این پیشنهاد با موافقت رییس کل بانک مرکزی همراه شد و وی وعده داد تا این پیشنهاد در مرجع تصمیم‌گیرنده تصویب شود.

اقتصادآنلاین/گروه ارز:

 پس از مطرح شدن پیشنهاد حذف ارز مسافرتی (به جز برای زائران عتبات و حجاج) از سوی نمایندگان مجلس، این پیشنهاد با موافقت رییس کل بانک مرکزی همراه شد و وی وعده داد تا این پیشنهاد در مرجع تصمیم‌گیرنده تصویب شود.

طبق آنچه نمایندگان مجلس اظهار کرده‌اند امروز رییس کل بانک مرکزی با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس از محدود شدن ارز مسافرتی به سفرهای زیارتی خبر داد.

علی‌اکبر آقایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفـت: طبق گزارشی که آقای بهمنی به مجلس ارائه کردند، ارز مسافرتی صرفا به سفرهای زیارتی و همین‌طور حج اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، عبدالکریم رجبی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: پیشنهاد نمایندگان به رییس کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی امروز این بود که از این پس فقط زائرین عتبات و حجاج بتوانند از ارز مسافرتی استفاده کنند و سایر مسافران از بازار آزاد ارز تهیه کنند که این پیشنهاد با نظر مساعد بهمنی مواجه شد و وی قول داد که این موضوع به تصویب برسد.

همچنین رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: موضوع حذف ارز مسافرتی، ارز تک‌نرخی و ارز چندنرخی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت ولی تا این لحظه هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

رضا رحمانی گفت: بر اساس توضیحات وزرای اقتصادی دولت در حال حاضر ارز مسافرتی فقط به مسافران عتبات پرداخت می‌شود.

وی در انتقاد به این موضوع گفت: پرداخت ۴۰۰ دلار به هر زائر نه هزینه‌های مسافران را تامین می‌کند و نه درآمد چندانی نصیب دولت می‌کند. نمی‌دانیم این تصمیم به چه دلیل گرفته شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: به این ترتیب کسانی به سفرهای زیارتی خواهند رفت که درآمد مناسبی برای تامین هزینه‌های سفر دارند.

پیشنهاد حذف ارز مسافرتی توسط نمایندگان مجلس و موافقت رییس کل بانک مرکزی با این پیشنهاد در حالی است که در حال حاضر مسافران می‌توانند دلار را با قیمت ۱۲۲۶ تومان از بانک‌های کشور دریافت کنند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.