ارسال تدریجی آمارها به شورای نگهبان و وزارت کشور

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر اساس قانون صورت‌جلسه نتایج انتخابات باید به امضای ناظرین ما برسد تا اعتبار لازم را کسب کند. در حال حاضر صورت‌جلسات به تدریج در حال ارسال آمار به پایگاه اینترنتی مرکزی ما و وزارت کشور است.

تسنیم نوشت: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در سخنانی در خصوص روند نظارت ناظرین این شورا بر اجرای انتخابات در پای صندوق‌های رای گفت: ناظرین ما همواره بر سر صندوق‌های رای حضور دارند. شمارش آرا با حضور آنها انجام می‌شود که ناظرین در این‌باره آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون صورت‌جلسه نتایج انتخابات باید به امضای ناظرین ما برسد تا اعتبار لازم را کسب کند. در حال حاضر صورت‌جلسات به تدریج در حال ارسال آمار به پایگاه اینترنتی مرکزی ما و وزارت کشور است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ما در هر مرحله‌ای که به نتیجه روشنی از نتایج برسیم، دوستان ما در وزارت کشور این موضوع را منعکس خواهند کرد.

کدخدایی با اشاره به اینکه انتخابات ۹۲ جزو پرشورترین انتخابات در کشور بوده است، گفت: ما به جرأت می‌توانیم بگوییم گزارش هیچ تخلفی را نداشتیم. البته موارد جزئی بوده است که آنها را پیگیری و برطرف کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید ارزیابی شما از پیامک‌هایی که جهت پیروزی بعضی کاندیداها ارسال می‌شود، چیست، گفت: این گونه گمانه‌زنی‌ها نادرست است و هیچ محلی از اعتبار نداشته و حتی منشأ درست و دقیقی ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در همین زمینه افزود: خواهش بنده از نامزدها این است که از طرفدارانشان بخواهند که از ارسال این پیامک‌ها و خبرها تائید نشده اجتناب کنند تا سبب التهاب در جامعه نشود.

کدخدایی خطاب به کاندیداها گفت: کاندیداها مطمئن باشند هر کسی که در صندوق رای، رای بیشتری داشته باشد، قطعا ما نتایج را اعلام می‌کنیم. وقتی وزارت کشور نتایج را اعلام کرد، ما فرصت رسیدگی داریم و اگر هر کدام از نامزدها اعتراض و شکایتی داشتند می‌توانند آن را مطرح کرده تا آن را پیگیری کنیم، بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی نخواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری خبرنگار تسنیم که پرسید ارزیابی شما از خلق حماسه سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده است چیست، گفت: واقعا مردم خوب ما مثل همیشه به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و در همان ساعات اولیه تعیین شده برای رای‌گیری شاهد خلق حماسه سیاسی بودیم که باید از مردم به سبب اینکه حماسه سیاسی را رقم زدند، تشکر کنیم.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.