ارسال رایگان پیامک به فضا امکانپذیر شد

۲۹خردادماه، خبرگزاری‌ها- هر یک از پرتونگارهای طرح Lone Signal این امکان را به وجود می‌آورد تا کاربران یک پیامک متنی رایگان با ظرفیت ۱۴۴ حرف را به فضا ارسال کنند.

محققان با انجام تلاش‌های فراوان سرانجام موفق شدند پروژه ارسال پیامک‌های نوشتاری موبایلی را از کره زمین به یک کره دیگر با موفقیت به اجرا برسانند.

این پروژه با نام Lone Signal معرفی شده است و این امکان را فراهم می‌کند تا هر یک از کاربرانی که به اینترنت دسترسی دارند، فرصت نوشتن و ارسال کردن یک پیامک به ستاره‌ها و سیاره‌هایی که احتمال سکونت در آن‌ها می‌رود را داشته باشند.

طرح Lone Signal اولین بار برای سیاره Gliese 526 مورد اجرا قرار گرفت که فاصله این سیاره تا کره زمین ۱۷٫۶ سال نوری محاسبه شده بود. بنابراین، اولین پیامکی که از زمین به این سیاره ارسال شد حدود ۱۸ سال بعد به آن خواهد رسید و ۱۸ سال طول خواهد کشید تا یک پیام از آن به زمین باز گردد.

هر یک از پرتونگارهای طرح Lone Signal این امکان را به وجود می‌آورد تا کاربران یک پیامک متنی رایگان با ظرفیت ۱۴۴ حرف را به فضا ارسال کنند.

زمانی که کاربر پیامک رایگان خود را ارسال می‌کند، سیستم Lone Signal یک بسته را به او پیشنهاد می‌کند که کاربر با خرید این بسته می‌تواند پیامک‌های طولانی‌تر را به همراه تصاویر به فضا بفرستد.

ارسال این پیامک‌ها از پایگاه فضایی Jamesburg Earth Station در شهر کارمل واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا انجام می‌شود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.