ارسال محموله‌ معیشتی برای زلزله‌زدگان

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان بهزیستی کشور از تشکیل ستاد بحران بهزیستی در برازجان خبر داد و گفت: بزودی اولین محموله کمک‌های معیشتی مورد نیاز با همکاری استانداری به منطقه زلزله‌زده اعزام می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛، همایون هاشمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زلزله ۵٫۷ ریشتری در برازجان استان بوشهر اظهار داشت: پس از وقوع زلزله سازمان بهزیستی آمادگی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران بهزیستی در استان بوشهر گفت: در مرحله اول اجرای طرح محب (مداخله‌ و حمایت‌های اجتماعی پس از بلایای طبیعی) در دستور کار قرار گرفت که در این راستا برنامه‌های خوبی انجام شده است.

هاشمی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در راستای اجرای طرح محب به وظایف قانونی خود عمل کرده است و در حال حاضر دفاتر مشاوره‌ای و کارگروه‌های ویژه جهت بازتوانی آسیب‌دیدگان تشکیل شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی و همچنین جمع‌آوری کودکان آسیب‌دیده، سالمندان و زنان آسیب‌ دیده در برازجان استان بوشهر گفت: تمیهدات لازم در این زمینه اتخاذ شده است به طوری که هم‌اکنون چند تیم مشاوره‌ای از سوی ستاد بهزیستی کشور در برازجان تشکیل شده است.

وی با اعلام این خبر که به زودی اولین محموله کمک‌های معیشتی مورد نیاز با هماهنگی استاندار بوشهر به برازجان ارسال خواهد شد، گفت:‌ سازمان بهزیستی خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان و همچنین ارائه‌ مشاوره‌های حمایتی از آنها را وظیفه خود می‌داند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده شخصاً از منطقه زلزله‌زده برازجان بازدید خواهم کرد.

روز قبل زلزله‌ای ۵٫۷ ریشتری، برازجان در استان بوشهر را لرزاند.

 موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان دقیق این زمین‌لرزه را ساعت ۱۷:۲۱:۳۴ پنج شنبه ۷ آذر اعلام کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.