ارمنستان: جمهوری آذربایجان ۳۲ اسیر ارمنی را آزاد کرد

نخست‌وزیر ارمنستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که جمهوری آذربایجان ۳۲ اسیر ارمنی را به ایروان تحویل داده است.

ارمنستان: جمهوری آذربایجان ۳۲ اسیر ارمنی را آزاد کرد

به گزارش ممتاز نیوز، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد که جمهوری آذربایجان ۳۲ تن از اسرای ارمنستانی را به نمایندگان ایروان تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست‌وزیر ارمنستان با انتشار پیامی در فضای مجازی اعلام کرد: سی‌ویک سرباز ارمنستانی که از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ اسیر شده بودند به همراه یک سرباز که در ماه سپتامبر در قره‌باغ کوهستانی به اسارت گرفته شده بود، از مرز آذربایجان و ارمنستان عبور کرده و حالا در خاک ارمنستان هستند.

خبرگزاری تاس پیش‌تر گزارش داده بود که پاشینیان پیشنهاد تبادل تمامی اسرای جمهوری آذربایجان با تمامی اسرای ارمنی را با باکو مطرح کرده است.

دبیر شورای امنیت ارمنستان در ۱۹ آذر اعلام کرد که ایروان آماده است تا پیش از پایان سال جاری میلادی یا پس از آن، توافق صلحی را با جمهوری آذربایجان امضا کند.

هفته گذشته دولت‌های ایروان و باکو در بیانیه‌ای مشترک بار دیگر بر تمایل خود برای عادی سازی روابط و همکاری در راستای امضای یک توافق صلح بر اساس حق حاکمیت و یکپارچگی قلمرو تاکید کرده و اعلام کردند که برای آزادی  ۳۲ سرباز ارمنی در ازای دو سرباز جمهوری آذربایجان به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.