اروپا: توافق در وین امکان‌پذیر است/ از آمریکا می‌خواهیم به توافق بازگردد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال حصول توافق با ایران در وین خبر داد.

اروپا: توافق در وین امکان‌پذیر است/ از آمریکا می‌خواهیم به توافق بازگردد

به گزارش ممتاز نیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در کنفرانسی خبری پس از نشست غیررسمی شورای روابط خارجه در فرانسه گفت که احتمال حصول توافق بر سر برنامه جامع اقدام مشترک با ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: به نظرم ما داریم به پایان فرایند بسیار طولانی می‌رسیم که من و همکارانم را مشغول کرده بود.

بورل افزود: اما جو حال حاضر از زمان پیش از کریسمس بهتر است. قبل از کریسمس من بدبین بودم اما امروز به نظرم حصول توافق امکان‌پذیر است. ما باید به کارمان سرعت ببخشیم چراکه اگر ایران قدرت هسته‌ای شود چیزی برای مذاکره باقی نمی‌ماند چراکه توافق می‌خواهد جلوی همین کار را بگیرد.

بورل تصریح کرد: توافق تا زمانی که رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم به خروج از آن گرفت خوب کار می‌کرد. پس از آمریکا می‌خواهیم که به توافق بازگردد و ایران آن را اجرا کند.

بر اساس تفاهم انجام‌شده میان روسای هیأت‌ها، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر امروز برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز به پایتخت‌ها بازخواهند گشت.

با این وجود، مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت و بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

جلسه روسای هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و سه کشور اروپایی امروز ( جمعه) با حضور انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌گوها در وین برگزار شد .

پیش از این دیدار نیز جلسه دوجانبه علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در وین برگزار شد.

روز پنج‌شنبه نیز مذاکرات وین در دو سطح روسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه پیدا کرد. در همین چارچوب، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در دو دیدار دوجانبه با انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها و میخائیل اولیانوف رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه بحث و رایزنی کرد.

همچنین دیداری میان باقری و مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.