اروپا مایکروسافت را ۷۳۲ میلیون دلار جریمه میکند

ممتازنیوز:

کمسیون اروپا امروز اعلام کرد که آنها شرکت مایکروسافت را بدلیل عدم اجرای وعده خود در اطلاع به کاربران ویندوز برای انتخاب مرورگر مورد علاقه خود، حدود ۵۶۱ میلیون یورو یا ۷۳۲ میلیون دلار جریمه خواهد کرد.

اروپا نگران قرار گرفتن مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت در موقعیتی ممتاز است و دلیل این جریمه نیز همین موضوع می باشد. یکی از مسئولین اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که شرکت مایکروسافت اولین شرکتی است که به توافقنامه ای که خود بطور داوطلبانه قبول کرده است عمل نمی کند. این توافقنامه برای مدت ۵ سال (از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۲) امضا شده بود.

browserchoice-1

براساس این توافقنامه، شرکت مایکروسافت با نشان دادن یک پنل انتخاب مرورگر به کاربران خود موافقت کرده بود. پنلی که در آن انواع مرورگرها به کاربران در هنگام نصب یک نسخه از ویندوز پیشنهاد داده می شود و کاربر براساس سلیقه خود نوع مرورگر را انتخاب میکند.

این قانون برای نسخه های دسکتاپ ویندوز اجرا می شود، اما هنوز مشخص نیست که آیا اتحادیه اروپا رویکرد مشابهی را برای نسخه موبایل این سیستم عامل هم در نظر می گیرد یا خیر. در حال حاضر اندروید و iOS اجازه استفاده از انواع مرورگرها را می دهند، در صورتیکه کاربران ویندوز فون تنها می توانند از اینترنت اکسپلورر استفاده کنند.

phonearena


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.