ازدواج موفق‌تر با ۳ سوال

گردآوری توسط گروه مشاوره و روانشناسی ممتازنیوز

ازدواج, ازدواج موقت, فال ازدوج

 

در یک مطالعه درباره ازدواج محققان از متخصصان مشاوره ازدواج، روان‌شناسان و زوج‌ها خواستند به مشاجره‌های چند زوج که ضبط شده نگاه کنند و علت جدایی آنها را تشخیص دهند.

این مطالعه نشان داد متخصصان مشاوره ازدواج هم در کشف علت طلاق زوج‌ها اشتباه می‌کنند. اما دکتر تاراپارکرپوپ معتقد است پاسخ به ۳ سوال زیر ازدواج را موفق‌تر می‌کند.

 

۱٫ از جر و بحث دوری می‌کنید؟ در ابتدای مطالعه ۳ ساله‌ای که محققان دانشگاه واشنگتن روی زوج‌های تازه انجام دادند مشخص شد زوج‌هایی که جر و بحث کمتری می‌کنند شادتر از زوج‌های پرخاشگر هستند. آنها در انتهای ۳ سال دوباره روابط این زوج‌ها را بررسی کردند و پی بردند زوج‌هایی که جروبحث می‌کردند به نسبت زوج‌هایی که به سلامت روابط خود باور داشتند ازدواجی موفق‌تر دارند. آنها معتقدند مطالعات آنها نشان‌دهنده آن نیست که مشاجره روابط را استحکام می‌بخشد.

 

۲٫ به همسرتان چشم غره می‌روید؟ محققان دانشگاه واشنگتن معتقدند چشم غره رفتن حتی اگر همراه لبخند و خنده باشد تحقیر و بی‌احترامی و برای روابط زوج‌ها سم است. دکتر جنسن کی‌کولد از دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: ابتدا باید این کار متوقف و سپس دلایل آن بررسی شود.

 

۳. اجازه می‌دهید همسرتان درباره چگونه سپری کردن زمانی که با هم هستید تصمیم بگیرد؟ دکتر هارمن مارک‌من، روان‌پزشک دانشگاه دفوور معتقد است اگر یک نفر کنترل رابطه را به دست بگیرد خطر آسیب‌‌پذیری رابطه با شدت بالا می‌رود.


خبرخوان های ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.