ازدواج ۷۵ دختر و پسر کمتر از ۱۰ سال در استان تهران

ازدواج ۷۵ دختر و پسر کمتر از ۱۰ سال در استان تهران

جمعیت استان تهران تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۷۹۶ تن بوده که براین اساس نزدیک به ۱۶ درصد از جمعیت کشور در استان تهران سکونت دارند.

روزنامه ایران نوشت: سجل ۸۰ ساله شد. حالا ایرانیان ۸۰ سال است که در کنار نام خود، فامیلی انتخاب می کنند. هر شبانه روز در استان تهران ۴۷۹ تن به دنیا می آیند و به عبارتی هر ساعت شاهد تولد ۲۰ کودک هستیم که از نظر تفکیک جنسیتی، در مقابل هر ۱۰۰ نوزاد دختری که چشم به جهان می گشایند ۱۰۵ نوزاد پسر به دنیا می آید.

آمار سازمان ثبت احوال کشور نشان می دهد که در مقابل این تعداد زاد و ولد در استان تهران، در هر شبانه روز ۱۶۸ تن به علت های مختلف جان خود را از دست می دهند، به عبارتی به ازای هر ۳ نفری که متولد می شوند، فوت یک تن به ثبت می رسد.

سیداحمد قشمی، مدیرکل ثبت احوال استان تهران می گوید: جمعیت استان تهران تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۱۲ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۷۹۶ تن بوده که براین اساس نزدیک به ۱۶ درصد از جمعیت کشور در استان تهران سکونت دارند. همچنین در دو ماهه نخست امسال ۲۸ هزار و ۲۸۴ تن به دنیا آمده اند که نسبت به همین زمان در سال گذشته ۲ درصد رشد موات داشته ایم.

سیداحمد قشمی، مدیر کل ثبت احوال استان تهران  ضمن اشاره به زاد و ولد، ازدواج و سایر مسائل مربوط به سازمان ثبت احوال می پردازد و در ابتدا به برنامه ریزی درباره صدور شناسنامه های مکانیزه در تهران و آرشیو الکترونیک اسناد هویتی مردم تهران اشاره می کند.

از وی می پرسیم: آماری از سن کسانی که در سال ۹۰ در استان تهران ازدواج کرده اند، وجود دارد؟

بله، جمعاً ۱۰۱۸۲۹ ازدواج در سال ۹۰ در استان تهران داشته ایم. در این مدت ۷۵ دختر یا پسر که کمتر از ۱۰ سال داشته اند در استان تهران ازدواج کرده اند، ۳۹۲۹ دختر و پسر ۱۰ تا ۱۴ ساله پای سفره عقد نشسته اند، ۱۹۲۳۷ عروس و داماد ۱۵ تا ۱۹ ساله ها بودند، ۳۵۲۳۹ جوان ۲۰ تا ۲۴ ساله ازدواج کرده اند و بالاخره ۵۶۱ زن یا مرد ۵۰ تا ۵۴ ساله عقدکنان داشته اند، ۳۵۳ تن ۵۵ تا ۵۹ ساله ازدواج کرده اند و ۳۹۶ زن یا مرد ۶۰ تا ۶۴ ساله هم مراسم عقد و ازدواج داشته اند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.