ازکمک سایر کشورها به زلزله زدگان آذربایجان شرقی استقبال می کنیم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران افزود: امروز به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نزدیک مسایل و مشکلات زلزله زدگان این استان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی اظهار داشت: پیش از این اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در مناطق زلزله زده ارزیابی‌‍‌های لازم را برای بررسی چگونگی ارایه کمک‌ها به آسیب دیدگان ناشی از زلزله شدید روز شنبه در استان آذربایجان شرقی را انجام دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حجم خسارات ناشی از این زلزله زیاد است به طوری که برخی روستاها تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند.

لاریجانی گفت: رسیدگی اولیه به مجروحان و اسکان اضطراری آنها انجام شده و در حال حاضر تامین سرویس‌های بهداشتی و ارایه نظارت‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده از ضرورت‌های اولیه آسیب دیدگان است.

وی در خصوص بازسازی منازل مسکونی زلزله زدگان اظهارداشت:‌به چند طریق می توان در این زمینه اقداماتی را انجام داد که یکی از این طرح‌ها، دادن امکانات ساخت و ساز از جمله سیمان، آجر و میلگرد به روستاییان است تا بتوانند واحدهای مسکونی خود را مجددا احداث کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر می‌توانیم در قالب ارایه کمک‌های بلاعوض و یا وامهای قرض‌الحسنه، مردم زلرله زده را کمک کنیم تا قبل از رسیدن زمستان منازل خود را بازسازی کنند.

لاریجانی ضمن قدردانی از مردم به دلیل ارایه کمک‌های مردمی به زلزله زدگان افزود: ‌مردم کمک‌های بسیاری را به زلزله زدگان ارایه می کنند و در بازدیدهایی که داشتیم شاهد بودیم که برخی انجمن‌های خیریه نیز خودشان به طور مستقیم به کمک زلزله‌زدگان آمده‌اند.

وی اظهارداشت: ‌با مسوول بنیاد مسکن صحبت‌هایی شده و وی آمادگی کامل این نهاد را برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت و مجلس تلاش می کنند تا مشکل مردم زلزله زده را هر چه سریعتر و به نحو شایسته حل و فصل کنند.

سیام**۷۳۷۸**۲۰۲۲**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۸۶۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.