از ˝دل بی‌قرار˝ تا ˝آسمان زرد کم عمق˝ در روز دوم

برنامه دومین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد

چهار فیلم ˝آفتاب مهتاب زمین˝، تابستان طولانی˝، ˝آسمان زرد کم عمق˝ و ˝دل بی‌قرار˝ در دومین روز برگزاری سی‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برای اهالی رسانه و هنرمندان به روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نمایش فیلم‌ها در دومین روز جشنواره فیلم فجر در حالی از ساعت ۱۳/۳۰ با نمایش فیلم سینمایی “آفتاب مهتاب زمین” آغاز می‌شود که حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در نشست پرسش و پاسخ فیلم “هیچ کجا، هیچ کس”، اعتراض کارگردان‌های دو فیلم مستند “در جستجوی حقیقت” و “صندلی ۲۷۵” به نحو نمایش فیلم‌هایشان در سالن برج میلاد، سوختن دستگاه فن پروژکتور هنگام نمایش فیلم سه‌بعدی “آقای الف” در ایوان شمس و کمبود سیستم‌های کامپیوتری برای ارسال خبر توسط خبرنگاران و سرعت پایین و قطعی اینترنت در برج میلاد، مهم‌ترین حاشیه‌های اولین روز جشنواره فیلم فجر بود.

“آفتاب، مهتاب، زمین” علی قوی‌تن – ۱۳/۳۰

فیلم سینمایی “آفتاب، مهتاب، زمین” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی قوی‌تن، یازدهمین کار سینمایی قوی‌تن است و فضایی مانند کارهای قبلی وی دارد. آخرین فیلمی که از وی اکران شده است “نسکافه داغ داغ” است که ساخت آن به سال ۸۵ برمی‌گردد و پس از آن سه فیلم دیگر وی هنوز امکان اکران عمومی پیدا نکرده‌اند. سال قبل او با فیلم “پرواز بادبادک‌ها” در جشنواره فجر حضور داشت و در بخش بین‌الملل جوایزی را هم از آن خود کرد.

ملودرام اجتماعی “آفتاب، مهتاب، زمین” دربارهٔ دختر دانشجویی است که بخشی از خاطرات کودکی خود را مرور می‌کند. این فیلم دربارهٔ کودکان و نوجوانان ساخته شده و به روابط ساده و بدون پیچیدگی آدم‌ها می‌پردازد.

صدف بهشتی، مهسا معرفتی، حسین محمدیان، شادی محمدپور، محمود مرتضائی، توحید رستمی و دنیا نجفی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

“تابستان طولانی” علی خزاعی‌فر- ۱۶/۳۰

فیلم “ابستان طولانی” به کارگردانی علی خزاعی‌فر و تهیه‌کنندگی سیاوش حقیقی از تولیدات ویژه صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی است و در بخش نگاه نو جشنواره حضور دارد.

داستان “تابستان طولانی” در مورد سال‌های اولیه جنگ تحمیلی ایران است. روستایی دورافتاده در جنوب خراسان که تمامی مردان آن برای حفظ کیان این مرز و بوم به جبهه می‌روند و تنها کودکان، زنان و پیرمردان در روستا باقی می‌مانند. حسن پسر بازیگوش ۱۰ ساله‌ای گمان می‌کند آن تابستان بدون پدر بهترین تابستان عمرش خواهد بود و…

در این فیلم حسین طاهری، کیوان صباغ، روشنک سه قلعه‌گی وبا هنرمندی امیر حسین رفیعا در نقش حسن به ایفای نقش می‌پردازند.

“آسمان زرد کم عمق” بهرام توکلی- ۱۹/۳۰

فیلم “آسمان زرد کم عمق” تازهترین ساخته بهرام توکلی، که فیلم‌هایی مطرحی مانند “اینجا بدون من” و “پرسه در مه” را در کارنامه سینمایی خود دارد، پس از یکسری حواشی به عنوان سومین فیلم در روز دوم جشنواره و در بخش مسابقه روی پرده می‌رود.

در خلاصه داستان “آسمان زرد کم عمق” آمده؛ زوج جوانی در مدتی کوتاه لحظات زندگی قبل‌شان را مرور می‌کنند و این مرور خاطرات، زندگی حالشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ترانه علیدوستی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان و حمیدرضا آذرنگ بازیگران این فیلم سینمایی می باشند.

“دل بی‌‌قرار” قربان محمدپور- ۲۲

فیلم “دل بی‌قرار” به کارگردانی قربان محمدپور نیز در آخرین سانس دومین روز جشنواره فیلم فجر و در بخش خارج از مسابقه روی پرده می‌رود.

“دل بی قرار” داستان خواهر و برادری به نام معصومه و علی است که بر اثر وقوع زلزله رودبار یکدیگر را گم می‌کنند و دست تقدیر برای آنها وقایع ناخواسته‌ای را رقم می‌زند.

در این فیلم کوروش تهامی، شهره قمر و نازنین فراهانی نقش‌های اصلی کار را بر عهده دارند و علاوه بر آنها سارا خوئینی‌ها، فرهاد جم و جهانبخش سلطانی نقش‌های محوری ” دل بی قرار” را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.