از آزاد شدن واردات گوشت و مرغ تا تکذیب آلوده بودن مرغهای دولتی

دستور وزارت صنعت برای پایش انبارها/ کنترل موجودی کالای سردخانه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح جدید این وزارتخانه برای کنترل موجودی انبارها و سردخانه‌های کشور، گفت: موجودی کالای تمامی سردخانه‌ها، باراندازها و انبارهای متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق سامانه‌ای اتوماتیک‌وار پایش می‌شود.

خرمای درجه یک کیلویی ۹۰۰۰ تومان!/ خرمای تازه جهرم به بازار آمد

در حالی قیمت خرمای درجه یک در بازار کیلویی ۹۰۰۰ تومان گزارش شده که بنا به گفته رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، خرما به اندازه کافی در سردخانه های کشور موجود است.

رئیس اتحادیه سراسری فروشندگان میوه و تره بار استان تهران درخصوص قیمت انواع خرما در بازار گفت: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم خرمای مضافتی ۵۰۰۰ تومان، قیمت هرکیلوگرم خرمای زاهدی ۲۵۰۰ تومان، قیمت هرکیلوگرم خرمای دشتستانی ۲۰۰۰ تومان و قیمت سایر خرماهای متفرقه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است.

حسین مهاجران با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم خرمای صادراتی پیارم ۹۰۰۰ تومان است، گفت: هم اکنون خرمای تازه خشت جهرم شاخه ای هم به بازار آمده است.

سهمیه ویژه بنزین تاکسی‌ها حذف نشد/ تغییر سهمیه‌های بنزین صحت ندارد

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با رد حذف سهمیه ویژه بنزین تاکسی‌های استان تهران، کرمان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان تاکید کرد: برای مرداد ماه سالجاری هیچگونه تغییری در کاهش سهمیه بنزین خودروهای شخصی، عمومی، خدماتی و موتورسیکلت به وجود نمی آید.

توافق جدید ایران – پاکستان برای تهاتر گندم با پتروشیمی

ایران و پاکستان برای تهاتر یک میلیون تن گندم و معادل قیمتی آن کود اوره پتروشیمی به توافق رسیده‌اند و پیش بینی می‌شود این دو محموله بین تجار و بازرگانان دو کشور با نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شود.

به گزارش مهر، گندم پاکستان دارای ۰٫۳ درصد کارنال بونت (یک نوع بیماری قارچی) بوده و وجود تا یک درصد از این آلودگی قارچی در گندم مشکلی ایجاد نمی کند.این در حالی است که ایران پیشتر گفته بود: گندمی را خریداری خواهد کرد که درصد کارنال بونت آن صفر باشد.

واکنش مجلس به تهاتر گندم با کود اوره

از سویی دیگررئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به این اقدام گفت:  موضوع تهاتر یک میلیون تن گندم و معادل قیمتی آن کود اوره پتروشیمی در دستورکار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

عباس رجایی با ابراز تاسف از این اقدام برخی از مسئولان مجتمع‌های پتروشیمی ایران، این سئوال را مطرح کرد: چرا درحالی که کشاورزان ما به شدت به انواع کود شیمیایی به ویژه کود اوره نیازمند هستند، باید این کود را به پاکستانیها بدهیم؟

وی علت اصلی این اقدام را در عدم تخصیص یارانه به بخش پتروشیمی کشور دانست و از مسئولان مجتمع‌های پتروشیمی ایران خواست در سال تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابتدا کود اوره کشاورزان داخلی را تامین و بعد کود اوره مازاد بر مصرف را تهاتر کنند.

تحریم ایران، پژو را فلج کرد/ حمایت وزارت صنعت از خودروسازان

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اخراج کارکنان شرکت پژو فرانسه، گفت: ایران توانست بدون اتکا به پژو علاوه بر تامین قطعات خودروهای ساخته شده در خانواده پژو، خودروهای دیگری را نیز طراحی و به بازار عرضه کند.


محسن صالحی نیا تاکید کرد: هدف این وزارتخانه شکوفا شدن صنعت خودروسازی در کشور است که بر این اساس حمایت گسترده ای را از خودروسازان صورت خواهد داد و اجازه نمی دهد صنعت خودروسازی در ایران متوقف شود.

 

به گزارش مهر، شرکت بزرگ خودروسازی “پژو-سیتروئن” در حالی در نظر دارد طرح اخراج ۸ هزار کارمند خود را اجرایی کند که گزارش‌های موثق نشان می‌دهد: تصمیم اخیر این شرکت به دلیل تبعات تحریم یکی از شرکت خودروسازی ایران اتخاذ شده است.


هشدار نسبت به نفوذ غربی‌ها به اطلاعات نفت و گاز ایران


با گذشت ۷ سال از انهدام مشکوک تنها کشتی اکتشافی ایران در دریای خزر، هنوز برای تجهیز صنعت نفت به یک کشتی لرزه‌نگار مقاومت‌هایی وجود دارد تا اطلاعات اکتشاف نفت و گاز پس از تجزیه و تحلیل توسط کشورهای غربی به شرکت ملی نفت ارسال شود.


به گزارش مهر، پس از انهدام کشتی لرزه نگار پژواک تلاش‌هایی در سطح وزارت نفت برای بازسازی و نوسازی این کشتی اکتشافی اغاز شد اما عده‌ای با تاکید بر اینکه بازسازی کشتی پژواک توجیه اقتصادی ندارد، مانع اجرای این کار شدند.


با گذشت چند سال از این حادثه، شرکت عملیات اکتشاف نفت ایران به عنوان یکی از شرکتهای وابسته به صندوق بازنشستگی صنعت نفت برای خرید یک کشتی لرزه نگار فعالیت‌هایی را آغاز کرد.


بر اساس برآوردهای انجام گرفته در این شرکت نفتی، برای خرید پیشرفته ترین کشتی لرزه نگار جهان با ۶ ردیف لرزه نگاری دو و سه بعدی و سایر فنآوری های جدید تنها به ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، با این وجود مقاومت‌های جدیدی توسط برخی از مدیران این صندوق برای تجهیز ایران به یک کشتی لرزه نگار انجام شده است.


استدلال مدیرانی که در برابر خرید کشتی لرزه نگار مقاومت می کنند، این است که صرف ۵۰ میلیون دلار برای خودکفایی صنعت نفت کشور از خرید کشتی لرزه نگاری توجیه اقتصادی ندارد و این در حالی است که سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار برای اجرای طرحهای متعدد اولویت‌دار و بدون اولویت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران سرمایه‌گذاری می‌شود.


در شرایط فعلی پرونده خرید کشتی لرزه نگار جدید ایران در حالی به بایگانی ارسال شده است که اطلاعات اکتشافی مخازن نفت و گاز ایران همچون سالهای گذشته توسط کشتی‌های اکتشافی غربی ابتدا تجذیه و تحلیل و سپس در اختیار صنعت نفت قرار می گیرد.


رکود در بازار مسکن/ کنترل نامحسوس بازرسان در املاکی‌ها


رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از رکود در بازار مسکن به دلیل گرانی خبر داد و گفت: بازرسان سازمان تعزیرات به صورت نامحسوس، معاملات را کنترل می‌کنند.


مصطفی قلی خسروی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش اجاره بها در سال های آینده، بیان کرد: با افتتاح مسکن مهر ۹۹ ساله، ملکی و ویژه امیدواریم که در سال‌های آینده نرخ اجاره بها به ۳ تا ۵ درصد برسد.


ثبت سفارش ۶۰ هزار تن مرغ وارداتی/ گوشت‌های برزیلی در راه بازار


سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ منجمد در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا ویژه طرح ضیافت و ثبت سفارش ۶۰ هزار تن مرغ وارداتی خبرداد.


حسن رادمرد با اشاره به عرضه بیش از تقاضای مرغ در ماه رمضان افزود: مرغداریها با توجه به جوجه ریزی‌های انجام شده  و تامین نهاده های طیور با کمبودی برای تولید مواجه نیستند و در حال حاضر مشکلی برای عرضه مرغ براساس نیاز بازار وجود ندارد. به گفته وی، با ذخیره سازیهای  صورت گرفته برای تامین مرغ در ماه رمضان، در این ماه ۱۶۰هزار تن تولید مرغ انجام می شود که نسبت به ماه های قبل ۱۵درصد رشد خواهد داشت.


این مقام مسئول همچنین به عرضه ۴۷۰۰ تومانی مرغ منجمد در نمایشگاه‌های ویژه طرح ضیافت اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار مرغ منجمد نیز از برزیل در حال ورود به کشور است.


رادمرد با اشاره به تنظیم بازار مرغ و جلوگیری از نوسانات قیمتی آن تصریح کرد: در این رابطه شرکت پشتیبانی امور دام تحویل ۵۴ هزار تن نهاده خوراک مرغ به اتحادیه سراسری مرغداران برای توزیع بین مرغداران گوشتی را آغاز کرده است که تاثیر بسزایی در کاهش قیمت مرغ خواهد داشت.


وی در ادامه از ثبت سفارش ۶۰هزار تن مرغ خبرداد و گفت: از این میزان در حال حاضر پنج هزار تن وارد کشور شده و پنج هزار تن در مرزها است، همچنین ۲۰ هزار تن  دیگر نیز در ظرف روزهای آینده وارد کشور می‌شود که به قیمت ۴۴۰۰ تومان در نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا توزیع خواهد شد.


شایعه فاسد بودن مرغ‌های دولتی تکذیب شد


معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران در گفتگو با مهرشایعه فاسد بودن برخی از مرغ‌های دولتی با قیمت ۴۷۰۰ تومانی را تکذیب کرد.


داریوش جهان پیما با بیان اینکه اساسا هیچ مرغی از سال گذشته توسط مسئولان تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان ذخیره نشده است که بخواهد فاسد شده باشد، گفت: اگر مسئولان و دست اندرکاران تنظیم بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت همانند برخی سالها پیش از فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقدام به ذخیره سازی مرغ می کردند، هم اکنون برای تنظیم بازارمرغ را از سایرکشورها وارد نمی کردند.


جمع‌آوری لوازم خانگی پرمصرف برق/ ورود کولر آبی کم‌مصرف به‌بازار


معاون وزیر نیرو از مشارکت ۶ دستگاه و نهاد دولتی برای جمع‌آوری لوازم خانگی پرمصرف برق خبر داد و اعلام کرد: برای نخستین بار تولید کولر آبی ایرانی با رتبه مصرف انرژی A و B با هدف کاهش ۲۵ رصدی بار مالی قبوض برق آغاز شده است.

 

محمد بهزاد با بیان اینکه پس از اجرای فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سرانه مصرف برق و انرژی مشترکان خانگی از ۲۹۰۰ به ۲۵۰۰ کیلو وات ساعت در سال کاهش یافته است، بیان کرد: با اجرای برخی از سیاست‌های جدید کاهش متوسط مصرف سالانه برق مشترکان به ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت در دستور کار قرار گرفته است.


وی با یادآوری اینکه پس از اجرای فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه ها متوسط مصرف برق و انرژی مشترکان خانگی و تجاری حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است، تاکید کرد: با این وجود پتانسیل کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق در این بخش وجود دارد.


دستور واریز ۱۰ میلیارد تومان به حساب سازمان چای صادر شد


رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور دستور واریز مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به حساب سازمان چای کشور را صادر کرده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان ساعت اداری روز یکشنبه این مبلغ به حساب سازمان چای کشور واریز شود.


علی محرردرخصوص پرداخت ۴ میلیارد باقیمانده از مطالبات کشاورزان چایکار نیز گفت: براساس اقدامات انجام شده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان را به عنوان علی‌الحساب به سازمان چای و مابقی آن را در آینده نزدیک پرداخت خواهد کرد.


طرح مجلس برای پرداخت سود به سپرده‌های ارزی بانکی


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تازه ترین طرحی که این کمیسیون در بسته ارزی خود درنظرگرفته است، گفت: بانکها مکلف می‌شوند تا به کسانی که ارز در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند، همانند سپرده های ریالی سود پرداخت کنند.


ارسلان فتحی پور بیان داشت: از این طریق کلیه افراد حقیقی یا حقوقی و یا دستگاههایی که اقدام به ذخیره سازی ارزمی کنند برای گرفتن سود بیشتر آن را در بانکها سپرده گذاری خواهند کرد و با انجام این کار دیگر بازار سیاه برای ارز به وجود نمی آید.


پرداخت یارانه به تولیدکنندگان کالاهای اساسی


مجلس شورای اسلامی طرحی برای تنظیم بازار داخلی در دست بررسی دارد که در صورت تصویب، یارانه به تولیدکنندگان کالاهای اساسی و حتی واردکنندگان آن پرداخت خواهد شد.


ارسلان فتحی پور دربیان جزئیات جدیدتری از طرح کمیسیون اقتصادی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور اظهارداشت: براساس کار کارشناسی ومطالعات انجام شده طرحی را درمجلس برای تنظیم بازار داخلی آماده کرده ایم به طوری‌که براساس این طرح، دولت باید مابه التفاوت نرخ مصوب نهاده ها از جمله نهاده کنجاله سویا را که در حدود ۸۵۰ تومان است، با نرخ آزاد آن که در حدود ۲۰۰۰ تومان است را در قالب یارانه به تولیدکنندگان بپردازد تا بدینوسیله هم تولید کنندگان متضرر نشوند و هم به مصرف کنندگان فشار نیاید.


وی اضافه کرد: به عنوان مثال، اگر سالیانه ظرفیت تولید ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد اما فقط یک میلیون و ۶۸۰ هزارتن تولید می شود باید با اختصاص یارانه به تولید کنندگان این میزان تولید را به ۲ میلیون تن افزایش داد و از طرفی هم با انجام این اقدام دیگر نیازی نیست برای واردات گوشت مرغ، ارز از کشور خارج شود.


ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به گمرکات برای ترخیص کالاهای اساسی


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به گمرکات کشور برای ترخیص کالاهای اساسی خبر داد و گفت: رسوب کالا در گمرکات دو برابر شده است.


ارسلان فتحی پور درخصوص مشکل ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور اظهارداشت: برای برطرف شدن این مشکل پیشنهادی را مطرح کرده ایم مبنی براینکه کل مواد اولیه وارداتی به ویژه کالاهای اساسی مثل نهاده ها، به شرط آنکه در کشورمبدا استاندارد آن توسط مسئولان ذیربط تائید شده باشد، تمهیداتی اندیشیده شود تا سریعا به کشورمان حمل و ظرف ۴۸ ساعت از گمرکات سراسر کشور ترخیص شود.

 

به گفته وی، درحال حاضر براساس آمار موجود در حدود ۹۶ هزارتن کالا که بخش اعظمی از آن را کالاهای اساسی مانند نهاده های دام و طیور تشکیل می دهند، در گمرکات کشور انبار شده است و اجازه ترخیص به آنها داده نمی‌شود.

 

انتقال بخشی از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به خارج


رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از برنامه انتقال بخشی از منابع ارزی این صندوق به خارج از کشور برای پوشش نوسانات احتمالی در تراز پرداختهای کشور خبر داد.


محمدرضا فرزین با بیان اینکه ما هم اکنون به دنبال بررسی فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در بازارهای پولی و مالی خارج از کشور هستیم، گفت: طبق قانون، صندوق اجازه دارد که در این حوزه فعالیت داشته باشد و ما بخشی از منابع ارزی کشور را باید به خارج از کشور ببریم تا بتوانیم در برابر نوسانات احتمالی در تراز پرداخت‌های کشور، حمایت‌های لازم انجام شود.


چای ایرانی در انبار؛ چای هندی در بازار/ دارو در چای هندی!


رئیس اتحادیه چایکاران کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰ هزار تن چای خشک بنام چای سنواتی در کشور انبار شده است، گفت: کیفیت چای هندی موجود در بازار بسیار پائین است، چون هندی‌ها برای دادن طعم و عطر از دارو و مواد شیمیایی استفاده می‌کنند.


ایرج هوسمی درواکنش به واردات چای هندی به کشور، این سئوال را مطرح کرد که چرا باید در شرایطی که حداقل ۲۲۰ هزارتن چای داخلی بدلیل اعمال سیاست‌های نادرست انبار شوند و آنوقت چای با کیفیت پائین هندی را به کشور وارد کنیم؟!
وی با بیان اینکه به طورمتوسط میزان مصرف چای درکشورمان بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزارتن چای خشک است، گفت: از این میزان درحدود ۱۰۰ هزارتن چای وارداتی است که بخش قابل توجهی از آن به دست مافیای چای است.


سازمان دامپزشکی عامل کمبود گوشت در بازار نیست


رئیس سازمان دامپزشکی ایران با بیان اینکه سازمان دامپزشکی به موقع ناظر بهداشتی به کشور هدف اعزام می‌کند، گفت: اگر احیانا وقفه ای در امر تولید و واردات گوشت اتفاق افتاده است مشکل از جای دیگر بوده است نه سازمان دامپزشکی.


محسن دستور درخصوص اعزام به موقع ناظران بهداشتی به کشور مبدا جهت تولید و واردات گوشت به کشور اظهارداشت: سازمان دامپزشکی کشور بلافاصله بعد از اینکه درخواستی از سوی واردکنندگان گوشت جهت اعزام ناظر بهداشتی برای تولید گوشت بدستمان برسد، این ناظر را در کمترین زمان ممکن به کشور مورد درخواست اعزام می کنیم.


وی درعین حال تصریح کرد: البته ممکن است به دلیل انجام تشریفات قانونی اعزام ناظرین بهداشتی به کشور هدف مدت زمانی به طول بیانجامد اما برای اینکه وقفه‌ای برای انجام این کار اتفاق نیفتد به آنها اعلام کرده‌ایم که می توانند از ناظرین دیگری که در آن کشور حضور دارند، استفاده کنند تا ناظر بهداشتی اختصاصی خودشان به آن کشور برسد.


دولت بدهی خود به سیب زمینی کاران را پرداخت نمی‌کند!


رئیس هیئت مدیره اتحادیه سیب زمینی کاران ایران گفت: دولت از ۴ سال گذشته تاکنون مبلغ ۱۰٫۵ میلیارد تومان پول کشاورزانی را که بابت حق انبارداری محصول خرید تضمینی در سال ۸۷ قرارداد بسته بودند، پرداخت نکرده است.


حسن محمدی درخصوص وضعیت تولید محصول سیب زمینی در کشور اظهارداشت: متاسفانه درحال حاضر سیب زمینی از طرف دولت رها شده است به طوریکه وزارت جهادکشاورزی برای ارائه الگوی کشت و میزان تولید آن هیچ برنامه ای ندارد.


وی با اشاره به اینکه بین ۱۵۰ هزارهکتار تا ۱۸۰ هزارهکتار اراضی زیرکشت سیب زمینی در کشور وجود دارد، گفت: به دلیل بی برنامگی دولت سالیانه بیش از ۴٫۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می شود و چون مزیت نسبی برای صادرات میزان مازاد برمصرف آن را نداریم و همچنین به دلیل اشباع بازار داخلی بخش اعظمی از تولیدات دور ریخته می شود به طوریکه سال گذشته درحدود ۸۰ هزارتن سیب زمینی دور ریخته شد.


نامه‌نگاری کارگران با رئیس‌جمهور/ درخواست سبدکالای رمضان


پس از تصویب سبد کالای ۱۵۰ هزار تومانی ویژه رمضان برای کارمندان در دولت ( به صورت رایگان)، نمایندگان کارگری نیز با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور و رونوشت آن به وزرای تعاون، کار و رفاه و صنعت، معدن و تجارت، خواستار درنظر گرفتن سبد ویژه حمایتی برای کارگران شدند.


در نظر گرفتن امکانات رفاهی و حمایت های جانبی برای شاغلان در کشور هم اکنون به دو شکل صورت می گیرد. بیش از نیمی از کل شاغلان تحت پوشش قانون کار قرار دارند و تابع مقررات وضع شده در آن هستند و گروهی نیز بالغ بر ۳ میلیون نفر، کارمندان دولت محسوب می شوند و با روشی دیگر مورد حمایت قرار می گیرند.


آنچه که در مورد کارگران در قانون کار مطرح شده است اعمال هرگونه امکانات رفاهی از سوی کارفرمایان و صاحبان بنگاه ها مشروط به شرایط کارفرما و نظر مستقیم وی است و در این بخش هیچگونه بایدی وجود ندارد.


اجرای سیاست “تحریم در برابر تحریم نفت”/ فهرست سیاه در انتظار خارجی‌ها


ایران با خودکفایی در تولید یک ماده افزودنی وارداتی در صنعت پتروشیمی، قصد دارد در راستای اجرای سیاست “تحریم در براب تحریم” آن دسته از شرکتهای خارجی که با تحریم ایران همراهی کردند را در لیست سیاه قرار دهد.


برخی از قدرت‌های غربی با افزایش فشار و تهدیدها بر شرکتهای خارجی فعالی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، این مجموعه ها نسبت به ادامه همکاری با صنعت نفت کشور منصرف می کنند.


بر این اساس در جدیدترین دوره تحریم غرب علیه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، با فشار به یک شرکت آلمانی مانع فروش یک محصول افزودنی استراتژیک توسط این شرکت اروپایی به صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌های گاز ایران شده اند.


از این رو با مشارکت متخصصان و دانشمندان ایرانی صنعت پتروشیمی، برای نخستین بار ایران به فنآوری تولید بومی این ماده افزودنی شیمیایی دست یافته است و با خودکفایی کامل کشور در دستیابی به فرمولاسیون این ماده شیمیایی، واردات آن به صنعت پتروشیمی ایران به طور کامل متوقف شده است.


احتمال انسداد تنگه هرمز نفت را گران کرد


ادامه نگرانی‌ها از احتمال اختلال در تردد کشتی‌های نفتکش از تنگه هرمز و بسته شدن این تنگه استراتژیک، منجر به گرانی طلای سیاه و حضور مجدد نفت ایران در باشگاه نفت‌های ۱۰۰ دلاری جهان شد.


همزمان با سیر صعودی بهای طلای سیاه در بازار جهانی انرژی، نفت خام سبک صادراتی ایران هم بشکه‌ای ۱۰۰ دلار به مشتریان آسیایی تحویل شده است.


بر این اساس پس از چندین روز متوالی ماراتن قیمت در بازار نفت، طلا سیاه ایرانی همچون نفت برنت دریای شمال بشکه‌ای ۱۰۰ دلار به مشتریان تحویل شده است تا بار دیگر طلای سیاه ایرانی عضو باشگاه نفت‌های ۱۰۰ دلاری جهان شود.


واردات گوشت آزاد شد/ بخشنامه جدید عوارض واردات گوشت و مرغ


با موافقت جدید وزیر جهاد کشاورزی، بخشنامه جدیدی برای ثبت سفارش انواع گوشت قرمز و دام زنده صادر شده است که بر اساس آن، واردات هر کیلوگرم گوشت قرمز ۲۵۰ تومان و گوشت مرغ ۱۰۰ تومان عوارض خواهد داشت.


با موافقت صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، مجوز واردات گوشت قرمز، دام زنده و مرغ صادر شده است. بر این اساس، هم اکنون ثبت‌سفارش انواع گوشت قرمز ودام زنده  مجاز است.


دستور جدید ارزی غضنفری/ شتاب در ثبت‌سفارش واردات کالاهای اساسی


وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به تمامی استانها، تسریع در ثبت‌سفارش واردات کالاهای اساسی را خواستار شده است.


بعد از تصمیم دولت برای تعیین ده اولویت در تامین ارز، ۵ اولویت به عنوان دریافت‌کنندگان ارز ۱۲۲۶ تومانی تعیین شدند که بر این اساس، قرار بر این شد که ثبت‌سفارش آنها صورت گرفته و بر اساس اولویت، برای دریافت ارز مرجع به بانک معرفی شوند.


این در شرایطی است که کالاهای اساسی و مواد غذایی و دارویی در اولویت اول و دوم دریافت ارز مرجع قرار گرفتند. بر این اساس، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده است که تمامی استانها ثبت‌سفارش کالاهای اساسی را با سرعت بیشتری انجام دهند.


خارجی‌ها ترمینال ۲ و ۳ فرودگاه امام را می‌سازند


مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه ساخت ترمینال ۲ و ۳ فرودگاه امام خمینی (ره) از سوی سرمایه گذار خارجی اجرایی می‌شود، گفت: رقم پیشنهادی برای ساخت این ترمینال ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است.


محمود رسولی نژاد در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: یک سرمایه گذار خارجی برای ساخت ترمینال ۲ و ۳ این فرودگاه اعلام آمادگی کرده است که این دو شرکت یک کنسرسیوم “مالزی – چینی” و یک کنسرسیوم “ترکیه ای – آلمانی” اعلام هستند.


شرایط و ضوابط افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه ابلاغ شد


بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای به بانک‌های دولتی، غیردولتی و شرکت دولتی پست‌بانک “شرایط و ضوابط افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه” را ابلاغ کرد.


در این بخشنامه آمده است: اعطای تسهیلات تا سقف یک‌صد میلیون ریال از محل وجوه اداره شده از طریق سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه ویژه بخش خصوصی نزد بانک‌ها، بلااشکال است.


عملیات پروازی یک شرکت هواپیمایی متوقف شد


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از توقف عملیات پروازی یکی از شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشور به علت عدم رعایت مقررات، کاهش سطح کیفیت و الزامات تصریحی خبر داد.


حمیدرضا پهلوانی گفت: عملیات پروازی این شرکت هواپیمایی با هدف ایجاد فرصت جهت بازیابی و ارتقای کیفیت مورد انتظار مردم از روز سه شنبه متوقف شد.


به گفته وی، این شرکت تا زمان حل و فصل موارد ابلاغ شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و انجام اقدامات اصلاحی در یک زمان معین مجاز به انجام پروازهای داخلی و خارجی نخواهد بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.