از اهدای مدرک سینمایی تا شگفت‌زدگی هیات یمنی از پیشرفت‌های سینمای ایران

گزارشی از دیدار مشاور بین‌الملل سازمان سینمایی با هیات یمنی/

سینماپرس-گروه سینما/هیات سینمایی کشور یمن در حالی امروز در سالن کوچک معاونت سینمایی با مشاور بین‌الملل سازمان سینمایی دیدار کردند که اهدای مدرک پایان دوره آموزش کارگردانی و فیلمسازی به آنها از نکات قابل توجه این نشست بود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس،سید احمد منتظمی در این دیدار با اشاره به اهمیت حضور هیات‌های سینمایی کشورهای مختلف گفت:امور بین‌الملل سازمان سینمایی سعی دارد همکاری مستمری را با کشورهایی که در اثر بیداری اسلامی انقلاب در آنها صورت گرفته آغاز کند.

وی افزود: اولین مرحله از این همکاری‌ها حضور سینماگران برجسته مصری بود که شروع بسیا خوبی برای آغاز همکاریهای بین‌الملل ما بود. وقتی هیات مصری به ایران آمد پیشرفت‌های ایران خارج از تصورش بود و این موضوع باعث شد تا وقتی به کشورشان بر‌گشتند رهبران اخوان‌المسلمین اشاره کنند که به دنبال سینمایی پاک مثل سینمایی ایران هستند.

مشاور بین‌الملل سازمان سینمایی ادامه داد: پس از حضور هیات مصری، میزبان سینماگران کشور تونس بودیم که متعاقب آن هفته فیلم ایران با حضور آقای شمقدری در این کشور برگزار شد که بازتاب‌های بسیار خوبی داشت و نشان داد تا بعد از بیداری اسامی همه به دنبال این هستند تا به چنین جایگاهی برسند و ارائه دهنده سینمای متفاوت باشند.

منتظمی خاطر نشان کرد: پس از آن ارتباطاتی با یمن برقرار شد و فیلمسازان و مستندسازان یمنی را دعوت کردیم. البته پیش از این هیات‌های مصری و تونسی درخواست کرده بودند تا تعامل بیشتری را با سینماگران ایرانی داشته باشند به همین دلیل در زمان حضور هیات سینمایی یمن کلاس‌های آموزشی را برگزار و آنها را جدیدترین تجهیزات سینمایی آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی را در همه زمینه‌های سینما برای هیات یمنی برگزار کردیم و امروز گواهینامه پایان دوره اموزشی خود را دریافت خواهند کرد و قرار است این کلاس‌های آموزشی در آینده تداوم داشته باشد.
در ادامه این دیدار منتظمی در پاسخ‌ به این سوال که حضور هیات‌های سینمایی کشورهایی نظیر مصر،تونس و یمن چه دستاوردی برای سینمای کشورمان خواهد داشت،گفت:ایران در شرایط فعلی با بزرگترین تهدید تاریخ خود روبرو است آن هم به دلیل اینکه کشوری مستقل است و چنین کشوری را سیستم حاکم بر جهان و صهیونیست‌ها که قدرت اصلی حاکم بر اروپا و آمریکا هستند بر نمی‌تابند و سعی می‌کنند در قالب سینما علیه ما تبلیغ کنند.
وی توضیح داد: سیستم های حاکم بر دنیا با توجه به استقلال ایران اسلامی در تلاشند با استفاده از ابزار مختلف از جمله سینما، بر فرهنگ کشور ما سیطره پیدا کنند و این در حالی است که سینمای ایران با نگاه متفاوتی که دارد در برابر این تهدید ها ایستادگی کرده و خواهد کرد.

مشاور امور بین الملل رییس سازمان امور سینمایی با یادآوری اینکه مسلمانان نقشی در سینمای دنیا ندارند ادامه داد: هدف از دعوت هیات های فیلمسازان مسلمان به ایران اسلامی، تقویت ایده های اسلامی و اخلاقی در جهان اسلام از طریق سینماست.

وی با یادآوری اینکه مسلمانان دنیا به سینمای ایران علاقه مند هستند گفت: با رفع موانع سیاسی در کشورهایی که شاهد بیداری اسلامی هستند و در عین حال ایجاد بسترهای مناسب، شرایط همکاری فیلمسازان ایرانی و کشورهای اسلامی بیش از پیش فراهم شده است و باید از این ظرفیت به وجود آمده به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

منتظمی به اهداف و برنامه های پیش روی سازمان امور سینمایی در گسترش سینمای ایران در کشورهای اسلامی همچون یمن اشاره کرد و افزود: پس از ایجاد بستر های لازم می توان محصولات فرهنگی را با هدف ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و در عین حال بازدهی اقتصادی به این کشورها صادر کرد.

مشاور امور بین الملل رییس سازمان امور سینمایی با بیان اینکه مردم یمن به ارزش های اخلاقی و دینی پایبند هستند توضیح داد: با توجه به گرایشات عمیق دینی در این کشور، بستر مناسبی برای اکران فیلم های ایرانی در این سرزمین وجود دارد و به مرور زمان و با ایجاد ابزار مورد نیاز، این امر محقق می شود.

براساس این گزارش، در بخش دیگری از این نشست برخی از اعضای هیات یمنی از امکانات موجود در سینمای ایران ابراز شگفتی کردند و عنوان داشتند که در شرایط فعلی ایران به تنهایی در مقابل برخی از کشورهای استعمارگر مقاومت کرده و سینمای ایران سینمایی بسیار جهانی است.

این افراد همچنین مطالبی را در فعال نبودن سینما در یمن اشاره و عنوان کردند که به واسطه بیداری اسلامی صنعت سینما در این کشور در حال احیاء است.

در پایان این مراسم گواهینامه پایان دوره آموزش کارگردانی و فیلمسازی توسط مشاور بین‌الملل ریس سازمان سینمایی به سینماگران یمنی اهداء شد.

انتهای پیام/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۱۸۳


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.