از برگزاری دادگاه «طبری» تا صدور حکم اعدام برای یک «جاسوس» در هفته‌ای که گذشت

برگزاری جلسات دادگاه اکبر طبری معاون اجرایی وقت قوه قضاییه، صدور یک حکم اعدام درباره پرونده سردار سلیمانی و… از جمله اخبار حقوقی و قضایی ایسنا پربازدید در هفته گذشته بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی به شرح زیر است:

رشوه‌هایی که اکبر طبری و بیژن قاسم زاده گرفته‌اند/ قاضی ۵۰۰ هزاریورویی فرار کرد

یکی از مهمترین اخبار هفته گذشته مربوط به برگزاری اولین جلسه رسیدگی به اتهامات «اکبر طبری» معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضائیه در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی بود.

طبق اعلام اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه از جمله اتهامات طبری ، ارتباطات ناصواب و خلاف با برخی از افراد پرونده‌ها و توصیه و اعمال نفوذ در پرونده های قضایی  است.

در اولین جلسه دادگاه، رسول قهرمانی نماینده دادستان،  کیفرخواست اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده را قرائت کرد. در بخشی از این کیفرخواست، نماینده دادستان، دریافت رشوه از شخصی به نام «جلیل سبحانی» بابت هزینه نصب کابینت در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال را به عنوان یکی از اتهامات اکبر طبری بیان می‌کند.

در دومین جلسه دادگاه اکبر طبری و دیگر متهمان این پرونده در روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه، اکبر طبری در دفاع از خود گفت:  ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته‌ام.

بخشنامه «لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرائم سیاسی» ابلاغ شد

بخشنامه سیدابراهیم  رییسی رییس قوه قضاییه در خصوص « لزوم اجرای عدالت و رسیدگی منصفانه به اتهامات مرتکبان جرائم سیاسی» به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: چرا برخی از کشورهای غربی پناهگاه مجرمین و مفسدین شده‌اند؟

یک حکم اعدام درباره پرونده سردار سلیمانی/ صدور حکم عیسی شریفی به زودی

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در هفته گذشته در نشست خبری اعلام کرد:«سید محمود موسوی مجد» که به سرویس‌های موساد وسیا در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح بویژه سپاه قدس و محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اطلاعاتی جمع‌آوری کرده و در اختیار بیگانه می گذاشت به اعدام محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه  با اشاره به برگزاری دادگاه اکبر طبری، گفت: نظام به صورت کلی و دستگاه قضا به صورت بخشی از ارکان نظام، به هیچ عنوان فساد را برنمی‌تابد و به جریان فساد اجازه فعالیت نمی‌دهد.

اسماعیلی درباره بخشنامه اخیرالصدور ریاست قوه قضاییه گفت:  همه کسانی که مشمول قانون جرم سیاسی باشند؛ یعنی با انگیزه اصلاح امور و بدون قصد براندازی، نسبت به مقامات سیاسی قوای سه‌گانه کشور، وزرا، معاونین وزرا و دیگر مسئولان حکومتی و همچنین نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان، مواردی را نسبت دهند و توهین و افترا داشته باشند و یا نشر اکاذیبی را انجام دهند؛ در حالی که هدف آن‌ها اصلاح امور است و قصد مقابله با نظام و براندازی را ندارند.  این قبیل از افراد برابر این قانون، از امتیازات پیش‌بینی شده در قانون جرم سیاسی و بخشنامه اخیر الصدور ریاست قوه قضاییه برخوردار خواهند شد.

گزارش جامع قوه قضاییه در خصوص نحوه هزینه‌کرد سود حساب‌های سپرده دستگاه قضا

در هفته گذشته در پی وعده رییس قوه قضاییه در نخستین ماه‌های انتصاب وی مبنی بر ارائه گزارش صریح و شفاف در خصوص حساب‌های قوه قضاییه، گزارش جامع قوه قضاییه در خصوص نحوه هزینه کرد سود حساب‌های سپرده دستگاه قضایی منتشر شد.

گزارش جامع قوه قضاییه در خصوص نحوه هزینه کرد سود حساب‌های سپرده دستگاه قضا حکایت از این دارد که کل سود متعلقه به این حساب‌ها در سال ۱۳۹۸، مبلغ ۴۳۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

ایسنا مجرم نیست

از دیگر اخبار هفته گذشته مربوط به برگزاری دادگاه مطبوعات بود که در جلسه دادگاه به پرونده علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)  در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی برگزار شد و با نظر اتفاق آرای هیات منصفه مطبوعات، مجرم شناخته نشد.

علی دیواندری به زندان معرفی شد

یکی از اخبار مهم هفته گذشته مربوط به علی دیوانداری مدیرعامل پیشین بانک ملت و دیگر محکومین پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور بود که به زندان معرفی شدند.

کدخدایی: لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان به تایید شورای نگهبان رسید

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در جلسه شورای نگهبان بررسی و عدم مغایر با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص داده شد.

افزایش ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت خودروهایی که اصلا تولید نمی‌شوند

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: روزانه حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای خودرویی که اصلا تولید نمی‌شود، افزایش قیمت رخ می‌دهد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: مالکان پارکینگ در صورت کشف خودرو بدون پلاک باید پاسخگو باشند و مسئولیت موضوع به عهده آنان است.

آخرین دفاع زم: با یک لغزش عاقبت آدم به باد می‌رود

ششمین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد  و  متهم زم در ادامه لایحه دفاعی خود را تقدیم دادگاه کرد و قاضی صلواتی نیز ضمن اعلام ختم جلسه گفت: حکم دادگاه در مهلت قانونی صادر خواهد شد.     

       

مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان زندان‌ها برگزار می‌شود

مراسم تودیع اصغر جهانگیر و معارفه محمدمهدی حاج محمدی روسای پیشین و جدید سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور روز شنبه ۲۴ خردادماه  با حضور حجت الاسلام  محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.