از بلع خمیردندان جلوگیری کنید

۲۳م دیماه ،

با توجه به مواد مختلف در خمیردندان ها و عوارضی که می تواند این مواد برای بدن داشته باشند، توصیه می شود از بلع خمیردندان جلوگیری کنید.

دکتر اقبال متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از سوالات متداول اشخاص از دندانپزشکان این است که باقی ماندن خمیردندان یا بلع آن مشکلی را ایجاد می کند که ما در پاسخ به آن توضیح می دهیم که در مورد دندان های حساس ما پیشنهاد می کنیم که پس از مسواک کردن کف حاصل از خمیر دندان مدت چند دقیقه در دهان باقی بماند تا تأثیر بیشتر و بهتری بر دندان های حساس داشته باشد، اما بلعیدن آن به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

وی ادامه داد: هرچند که خمیردندان ما مجوزهای لازم را از موسسات مسئول و ناظر بر سلامت مانند FDA و مانند آن را دارا می باشند اما به جهت ترکیبات متنوع و موجود بودن مواد غیر خوراکی مثل گلسیرین، مواد ساینده و مانند آن، بلع آن مجاز نیست و پیشنهاد می گردد از بلع آن اجتناب شود.

اقبال به خیردندان مخصوص کودکان اشاره و خاطرنشان کرد: خمیردندان های مخصوص کودکان فاقد فلوراید می باشند تا اگر کودک ذره ای از آن را بلعید مشکلی برای او پیش نیاید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.