از جست‌وجو در گوگل دوری کنید

۲۳فروردین۱۳،

یک مؤسسه امنیتی آلمانی به کاربران اینترنت پیشنهاد کرد برای حفظ امنیت خود برای جست‌وجو در وب از گوگل استفاده نکنند.
به گزارش فارس به نقل از تک نیوز، یافته های AV-Test نشان می دهد جستجوگر گوگل به احتمال بسیار کاربران را به سمت وب پایگاه اینترنتی های آلوده به انواع بدافزار و ویروس هدایت می کند و استفاده از آن با خطرات امنیتی فراوانی همراه است.
در حالی که گوگل مشهورترین جستجوگر ناایمن از نظر AV-Test محسوب می گردد، موتور جستجوی بینگ متعلق به مایکروسافت از این نظر در رتبه بالاتری قرار دارد. بینگ ۵ برابر بیش از گوگل کاربران را به پایگاه اینترنتی های آلوده به بدافزار و ویروس هدایت می کند.
در جریان انجام این بررسی تعدادی از موتور جستجوهای مشهور غیرانگلیسی زبان هم مورد بررسی قرار گرفته‌اند که از جمله آنها می توان به Yandex، Baidu، Blekko، Faroo و Teoma اشاره کرد. AV-Test برای رسیدن به نتایج قطعی در این زمینه ۴۰ میلیون وب پایگاه اینترنتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و به این نتیجه رسیده که نیمی از مراجعات به این پایگاه اینترنتی ها از طریق گوگل و بینگ صورت می گیرد.
از میان موتور جستجوهای غیرانگلیسی، Yandex ده برابر بیش از گوگل کاربران را به سمت پایگاه اینترنتی های آلوده هدایت می کند. یافته های مذکور نشان می دهد تلاش های فعلی برای ایمن سازی موتورهای جستجو باید بیش از پیش تقویت شود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.