از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور تا بروز نقص فنی در هواپیمای سه کاندیدای انتخابات

۱۶خردادماه،

این هفته حوادث هوایی برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری رخ داد که سبب شد حاشیه انتخابات ریاست جمهوری بیشتر دیده شود.

به گزارش ممتازنیوز، هفته ای که گذشت هفته ای پر اتفاق برای سیاسیون در پروازهای آنها بود از سانحه برای بالگرد رئیس جمهور تا بروز نقص فنی در هواپیمای سه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، که خوشبختانه در این حوادث هیچ‌گونه مشکل و آسیبی به هیچکس نرسید. در ادامه این حوادث را با هم مرور می کنیم.

نقص فنی و حضور قالیباف در کابین خلبان

اولین مشکلی در هواپیمای حامل قالیباف رخ داد، محمدباقر قالیباف و هیات همراه وی پنجشنبه هفته پیش( ۹ خرداد)  که جهت حضور در شهر زاهدان راهی این شهر شده بودند ساعت ۱۲ ظهر همین روز با هواپیمای ایران ایر زاهدان را به مقصد تهران ترک کردند. این پرواز در حالی که قرار بود ساعت ۱۲ انجام شود با ۳۳ دقیقه تاخیر انجام شد که همین موضوع شایعاتی را دربارهٔ نقص فنی و یا نداشتن سوخت لازم برای پرواز به همراه داشت.

یکی از حاضران در پرواز ساعت ۱۲ ایران ایر به مقصد تهران بوده است در متنی مدعی شد که رفتار مسئولان و خدمه پرواز نشان می داد که هواپیما برای حرکت دچار مشکل فنی بوده است و بعد از دقایقی که از تاخیر قبل قالیباف به کابین خلبان رفته و به آنها کمک کرده است.

نقص فنی هواپیمای محسن رضایی

هواپیمای محسن رضایی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان یکشنبه(۱۲ خرداد) حوالی ساعت ۱۵:۴۵فرودگاه مهرآباد را به سمت فرودگاه گرگان ترک کرد حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از پرواز نگذشته بود که خلبان پرواز مجددا مسافران را به فرودگاه مهرآباد بازگشت داد.

پس از مدتی معطلی، نقص فنی هواپیما در فرودگاه مهرآباد برطرف شده و مسافران با همان هواپیما در ساعت ۱۶:۵۵ به سمت گرگان پرواز کردند.

 
سانحه برای بالگرد رئیس جمهور

در اتفاق دیگر این هفته بالگرد حامل احمدی‌نژاد و جمعی از مسئولان اجرایی همراه وی صبح روز یکشنبه (۱۲ خرداد) و در جریان افتتاح پروژه بزرگترین تونل جاده‌ای کشور در ارتفاعات البرز دچار سانحه شد.

در جریان این اتفاق که قبل از افتتاح پروژه و در نزدیکی آن رخ داد خوشبختانه به لطف و مدد الهی هیچ‌گونه آسیبی به رییس‌جمهور و همراهانش نرسید و خلبان با مهارت کامل توانست بالگرد را به زمین بنشاند.

استاندار مازندران در تشریح جزئیات اتفاق بالگرد حامل رئیس جمهور در مازندران گفت: بالگرد ظاهراً از کنار دکل فشار قوی سیم عبور کرد که در ابتدای امر خلبان متوجه کابل‌ها نشد که نزدیک بود به این کابل‌ها برخورد کند.

وی ادامه داد: خلبان پس از به وجود آمدن سانحه با مهارت از وقوع اتفاق بیشتر جلوگیری کرد.

هواپیمای عارف هم دچار نقص فنی شد

آخرین اتفاق این هفته مربوط به سفر عارف بود، سفر هوایی روز پنجشنبه( ۱۶ خرداد) محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به استان ایلام و مناطق غربی کشور به سبب نقص فنی هواپیما لغو شد.

پیش از پرواز هواپیمایی شرکت آسمان، با اعلام خلبان پرواز، نقص فنی در سیستم ملاحظه شد که پس از گذشت نیم ساعت از مدت پرواز، اعلام پرواز شد. اما پس از ۱۰ دقیقه از پرواز هواپیما در فراز آسمان، بار دیگر با اعلام خلبان که ” هواپیما دوباره دچار نقص فنی شده است” مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد شد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.