از سرگیری فعالیت‌های خدمات موبایل در پاکستان با رفع تهدیدات تروریستی

۲۷ آبان ،

afp2-15.jpeg

دولت پاکستان پس از توقف فعالیت‌های خدمات موبایل برای جلوگیری از حملات تروریستی در آغاز ماه محرم، بار دیگر فعالیت‌های این سرویس‌ها را از سر گرفته است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اولین روز ماه محرم که روز جمعه آغاز شده، اوضاع امنیتی در سراسر پاکستان تشدید شده است چرا که مقام‌های دولتی این کشور بیم آن را دارند تا در طول این ماه حملات تشدید شود.

شبکه خدمات موبایل به مدت هشت ساعت از ۱۰ صبح به وقت محلی در کراچی و کویته متوقف شد تا از بروز حملات تروریستی جلوگیری به عمل آید.

علی فیصل، یکی از مقام‌های ارشد نهاد ارتباطات از راه دور پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: ارایه خدمات موبایل هم اکنون در کراچی و کویته از سر گرفته شده است.

پیشتر یکی از مقام‌های ارشد پلیس در کراچی اعلام کرده بود که ماموران پلیس و اطلاعات درخصوص احتمال یک حمله بزرگ تروریستی در این شهر گزارش تفسیری داده و به این سبب ارایه خدمات موبایل را متوقف کردند.

این مقام مسئول افزود: این یک اقدام پیشگیرانه برای مقابله با تهدید تروریستی بود.

مقام‌های دولت اسلام آباد بیم آن را داشتند که از تلفن‌های همراه به عنوان یک وسیله کنترل از راه دور برای منفجر کردن بمب‌ها و وسیله‌ای برای برقراری ارتباط میان تروریست‌ها استفاده شود.

روز چهارشنبه هفته قبل پلیس کراچی چهار شبه نظامی را که گمان می‌رود قصد طرح ریزی موجی از حملات در طول محرم را در این شهر داشتند، دستگیر کردند. این اشخاص از اعضای گروه لشکر جهنگوی، یک گروه شبه نظامی سنی ممنوعه می باشند که حملات مرگبار شدیدی را علیه شیعیان پاکستان صورت داده‌اند.

اکبر دورانی، یکی از مقام‌های مسئول در ولایت بلوچستان پاکستان نیز روز جمعه نسبت به تهدیدهای امنیتی جدی به ویژه در دهه اول محرم اخطار داد و گفت: دست کم هشت منطقه در این ولایت اعلام وضعیت حساس کرده‌اند و نیروهای ارتش برای هرگونه شرایط پیش بینی نشده در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.