از محرمانه بودن پرونده برنج‌های آلوده تا ابراز بی اطلاعی وکیل مدافع مداحان تهرانی از ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر

اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین رویدادهای دستگاه قضا از جمله رسیدگی به پرونده بیمه ایران در نیمه دوم آبان ماه، شکایت احمدی نژاد از روزنامه وطن امروز، شکایت خانواده شهدا از نعیمه اشراقی، ابراز بی اطلاعی وکیل مدافع مداحان تهرانی از ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر، و … را در این گزارش خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترین رویدادهای دستگاه قضا از جمله رسیدگی به پرونده بیمه ایران در نیمه دوم آبان ماه، شکایت احمدی نژاد از روزنامه وطن امروز، شکایت خانواده شهدا از نعیمه اشراقی، ابراز بی اطلاعی وکیل مدافع مداحان تهرانی از ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر  و … را در این گزارش خبری بخوانید.

**بررسی پرونده برنج‌های آلوده در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار داشت که با حضور مسئولان وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و همچنین سازمان بازرسی کل کشور این موضوع بررسی و در نهایت آلوده بودن برنج‌های وارداتی برای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز محرز شد.

تحقیقات بازرسی پرونده برنج‌های آلوده محرمانه است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پرونده برنج‌های آلوده در دستور کار سازمان قرار گرفته، اما تحقیقات بازرسی محرمانه است و ما آن‌ها را منعکس نخواهیم کرد.

**پرونده “اختلاس از بیمه ایران” پس از صدور آرای متهمان در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارجاع شد که دیوان نیز ۲۹ مرداد ماه جاری از طریق دفتر سخنگوی قوه قضاییه، احکام قطعی گروهی از متهمان این پرونده را منتشر کرد.

ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران نیمه دوم آبان‌ماه

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: نیمه دوم آبان ماه پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران رسیدگی می‌شود. 


**در پی انتشار یافتن یادداشتی در روزنامه بهار با عنوان « امام پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» مدیر مسئول این روزنامه یکشنبه ۴آبان ماه تصمیم به توقف انتشار یافتن آن به صورت موقت گرفت.

هیات نظارت بر مطبوعات فردا به پرونده “روزنامه بهار” رسیدگی می‌کند

عضو هیات نظارت بر مطبوعات گفت: فردا دوشنبه در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات به پرونده روزنامه بهار رسیدگی می‌شود.

** سازمان‌های ماندگار و نهادینه شده، مأموریت‌گرا می‌شوند که این امر، افت دستگاه را به دنبال دارد زیرا این دستگاه‌ها به فرآیند توجه می‌کنند نه خروجی‌ها؛ این معضل مربوط به همه دستگاه‌ها است.

سازمان تعزیرات آمده که جلوی تخلفات را بگیرد/ ایجاد حس اعتماد؛ وظیفه سازمان تعزیرات

وزیر دادگستری در جمع مدیران سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سازمان تعزیرات یکی از ضرورتهای اجتماعی است و بر همین مبنا نیز این تشکیلات بوجود آمده و مورد پذیرش نهادهای تصمیم گیری کشور قرار گرفته است.


**حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه ۶ آبان در پنجاه وچهارمین نشست خبری به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

عفو اعدامی بجنوردی/ پرونده شکایت از “اشراقی”/ صدور حکم انحلال جبهه مشارکت/ توقیف روزنامه”بهار”/ آخرین وضعیت متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص شکایت بعضی از خانواده شهدا و ایثارگران از “نعیمه اشراقی” افزود: در این خصوص پرونده در دادستانی تهران تشکیل شده و در حال رسیدگی است و به اینگونه موارد که جنبه عمومی دارد، دادستان هم ورود پیدا می‌کند.

 **این شکایت دربارهٔ مطلبی انتشار یافته پیش از تعطیلی این روزنامه بوده و مدیرمسئول وطن امروز چندی پیش به اتهام توهین به رئیس جمهور به دادسرای رسانه احضار شده است.

احمدی‌نژاد از روزنامه وطن‌امروز شکایت کرد

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، از روزنامه وطن‌امروز شکایت کرد.


**با توجه به جایگاه رفیع شهادت و ارزشمندی جایگاه خانواده شهدا، مباحث و نقل‌قول‌های نادرست مطرح شده قداست خانواده معظم شهدا را زیر سوال می‌برد.

شکایت خانواده شهدا از اشراقی به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شد

مسئول هیئت خانواده شهدا و ایثارگران با اشاره به شکایت خانواده شهدا و ایثارگران از نعیمه اشراقی گفت: این شکایت، در حال حاضر به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شد.

**بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه ۲۶ انقلاب صادر کرد، حاج‌ منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه و سعید حدادیان بر اساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

ابراز بی اطلاعی وکیل مدافع مداحان تهرانی از ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر

وکیل مدافع مداحان تهرانی از قطعی شدن حکم دادگاه تجدیدنظر موکلان خود ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: رأی پرونده مداحان تهران باید به وکیل ابلاغ شود نه موکل.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.