از هر چهار نفر مبتلا به ام اس، سه مورد مربوط به زنان است

۲۳خردادماه،

بررسی های مربوط به سال های اخیر نشان می دهد که موارد ابتلا به ام اس در زنان نسبت به مردان شیوع بیشتری یافته به طوریکه در حال حاضر از هر چهار نفر مبتلا به ام اس، سه مورد مربوط به زنان است.

 سعید ترابیان زاده، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: تاکنون سبب قطعی بیماری ام اس مشخص نشده، به همین سبب درمان مشخص و کاملی برای این بیماری پیدا نشده است.

وی گفت: بر طبق مطالعات انجام شده، عواملی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، روحی روانی و حتی ویروسی و میکروبی در افزایش خطر ابتلا به ام اس موثر  هستند.

ترابیان زاده با اشاره به اینکه در چند سال قبل موارد ابتلا به ام اس در جوانان افزایش یافته است، اظهار داشت: همچنین شیوع این بیماری در زنان نیز افزایش یافته که این موضوع یک زنگ خطر جدی برای سلامتی زنان محسوب می گردد.

وی تاکید کرد: بررسی های مربوط به سالهای اخیر نشان می دهند که موارد ابتلا به  ام اس در زنان نسبت به مردان شیوع بیشتری یافته به طوریکه در حال حاضر از هر چهار نفر مبتلا به ام اس، سه مورد مربوط به زنان است.

ترابیان زاده یاد آور شد: هر چند که پیشگیری کامل از ام اس امکان پذیر نیست، اما با مقابله مداوم با عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به ام اس می توان خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.