از هر ۴ کاربر فیس‎بوک یک نفر دروغگوست!

حدود ۲۵ درصد از مشترکان و کاربران شبکه‎ی اجتماعی فیس بوک در مورد اطلاعات و مشخصات فردی خود دروغ می‎گویند که در همه‎ی موارد دلیل اصلی این اقدام، تنها خودنمایی و بزرگ نمایی نیست.

به گزارش سنتا: شبکه‎ی خبری CNN نوشت که در روزهای اخیر گزارشی تحت عنوان «فیس بوک و حریم خصوصی» منتشر شده که در آن روش‎های کاربران فیس بوک در زمینه‎ی انتشار و اشتراک اطلاعات شخصی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس نظرسنجی و سرشماری که از دو هزار خانواده‎ی آمریکایی صورت گرفته، حدود ۲۵ درصد از کاربران می‎گویند که به خاطر حفاظت از اطلاعات خصوصی خود مطالبی که در صفحه فیس بوک منتشر می‎کنند غیرواقعی است. میزان کسانی که این کار را می‎کنند در سرشماری که دوسال پیش انجام شده فقط ۱۰ درصد بود.

یک نهاد فعال در زمینه‎ی حقوق مصرف کنندگان و کاربران شبکه‎های اجتماعی که این تحقیقات را انجام داده می‎گوید: دلیل افزایش انتشار مطالب غیر واقعی روی این شبکه‎ی اجتماعی نگرانی کاربران در مورد اطلاعات خصوصی آنهاست. براساس یافته‎های این گزارش بسیاری از کاربران خواستار تنظیم و تصویب یک قانون جامع برای حفاظت از اطلاعات خصوصی افراد هستند که تمام موسسات و شرکت‎های ارتباطی و تجاری را از جستجو و ردیابی اطلاعات خصوصی افراد منع کند.

سی ان ان می‎افزاید که حفاظت از حریم و اطلاعات خصوصی افراد محدودیت‎های زیادی دارد. به عنوان مثال طبق مقررات فیس بوک مشترکان باید نام واقعی خود را ثبت کرده و حتی اگر از یک آدرس ای میل ساختگی استفاده کنند باز هم آن آدرس با نام و مشخصات اصلی فرد مشترک مرتبط خواهد بود.

برخی از مشترکان شبکه‎ی فیس بوک برای جلوگیری از دسترسی دیگران به خصوص کارفرمایان به اطلاعات شخصی آنها، صفحه فیس بوک خود را با اسم ناقض خود ثبت کرده و یا تاریخ تولد خود را تغییر داده‎اند تا از سرقت اطلاعات شخصی آنها توسط سارقان اینترنتی جلوگیری کنند.

طبق یافته های این نظرسنجی علاوه بر حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی، کاربران به دلایل دیگری اطلاعات غیرواقعی در صفحات فیس بوک خود منتشر می‎کنند. این دلایل عبارتند از عدم نشر اطلاعاتی که در صورت افشای آن ممکن است دردسر آفرین باشد، در مواردی که نام حرفه‎ای هر فرد با نام واقعی اش یکسان نیست و بالاخره در مواردی که کاربران صرفا برای شوخی و گمراه کردن دیگران اطلاعات نادرست می دهند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.