از هر ۴ کودک ایرانی یکی چاق است

۰۸اردیبهشت،

نایب رئیس انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران گفت: حدود ۳۰ درصد کودکان، دچار اضافه وزن و چاقی می باشند. از هر ۴ کودک، یک نفر چاق است. والدین به اشتباه با دادن نوشابه و فست فود به کودکان معصوم به آنها ظلم می‌کنند، کودک چاق ممکن است زیبا باشد اما قطعاً سالم نیست.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سید ضیاء‌الدین مظهری اظهار داشت: چاقی کودکان مسئله‌ای است که دغدغه خاطر متخصصان تغذیه است چرا که تقریباً ۳۰ درصد از بچه‌ها، دچار اضافه وزن و چاقی می باشند و می‌توان گفت از هر ۴ کودک، یک نفر چاق است.

نایب رئیس انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران گفت: متأسفانه تعداد بچه‌های چاق رو به گسترش است و این به خاطر تغییر سبک زندگی و تغییر در رویه تغذیه است ؛ علاوه برآن، بچه‌ها که سرشار از انرژی می باشند به جای آنکه به فعالیت بدنی پرداخته و امکان بالندگی خود در محیط را داشته باشند به بازی با کامپیوتر رو آورده‌اند.

وی ادامه داد: بازی‌های کامپیوتری که سرشار از خشونت، اوهام و تصورات باطل است کودکان را از مسیر درست زندگی دور کرده و علاوه بر اینکه تحرک را از آنها گرفته افکارشان را نیز مسموم کرده است.

مدیر گروه تغذیه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: استفاده از مواد حیاتی شامل انواع ویتامین ، مواد معدنی، اسیدهای آمینه ضروری و آنتی اکسیدان در کودکان امروز رو به کاهش است و متأسفانه مصرف انواع فست فود، سوسیس، کالباس و پیتزا رو به افزایش است.

مظهری ادامه داد: حتی آب که سرچشمه حیات و زندگی است جای خود را به نوشابه‌های رنگارنگ داده و کودکان معصوم ما را به چاقی دچار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دانش تازه به این مسئله اشاره دارد که بعضی از بیماری‌های غیر واگیر مزمنی که جامعه را در بر می‌گیرد به علاوه بیماری‌های لاعلاج و صعب‌العلاج در کمین بچه‌های چاق است.

نایب رئیس انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران گفت: علاوه بر افسردگی و گوشه‌نشینی که در انتظار این دسته از کودکان است سکته‌های زودهنگام، پوکی استخوان، عدم توانایی یادگیری و عدم مقاومت در برابری بیماری‌ها فاجعه‌ای است که در دوره‌های بعدی زندگی، کودکان چاق با آن درگیر خواهند بود.

مظهری به باور غلط خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه خانواده‌ها فکر می‌کنند که اگر کودک چاق باشد هم زیبا است و هم سالم؛ در صورتی که کودک چاق، ممکن است زیبا باشد ولی هرگز سالم نیست چرا که بیماری در کوتاه مدت و بلندمدت در انتظار او است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.