از همه طرف تحت فشار هستم

۳۰م دیماه ،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ رادیو اسرائیل با بیان اینکه نتانیاهو به دخالت باراک اوباما در انتخابات اسرائیل واکنش نشان داد، گفت: در پی انتشار یافتن مطالبی از سوی روزنامه نگار و مفسر مشهور آمریکایی جفری گلدبرگ مبنی بر این که اوباما گفته اول وزیر اسرائیل درک نمی کند منافع اسرائیل در چیست و رفتار وی سبب انزوای شدید اسرائیل در عرصه بین المللی خواهد شد، بنیامین نتانیاهو به انتقادهای رئیس جمهوری ایالات متحده واکنش نشان داد و گفت: «همه می دانند این تنها اسرائیلی ها می باشند که تعیین می کنند چه فردی قادر است منافع حیاتی اسرائیل را تأمین نماید».

به گزارش رادیو اسرائیل، نتانیاهو گفت: «ایالات متحده و اروپا در چهار سال قبل که وی پست اول وزیری را برعهده داشته به او فشارهای سنگینی را وارد آورده اند تا سیاست های خود را تغییر بدهد ولی این اقدام آنها بی نتیجه مانده است، از ما خواستند فشار بر حکومت اسلامی ایران را کاهش بدهیم، از خطوط مرزی سال ۱۹۶۷ (جنگ شش روزه) عقب نشینی کنیم و اورشلیم را با فلسطینی ها تقسیم نماییم و در آنجا ساخت و ساز نکنیم ولی ما همه این فشارها را عقب زدیم».

این گزارش می افزاید در این میان، یکی از سیاستمداران بارز حزب «لیکود»، گیلعاد اردان، رئیس حزب «هتنوعا» («جنبش») خانم تسیپی لیونی را متهم کرد که پیشتر با جفری گلدبرگ مصاحبه داشته و به او گفته که شایسته است پرزیدنت اوباما به اول وزیر اسرائیل فشار وارد کند و او را حتی تهدید نماید تا وی از سیاست های خود دست بردارد و گلدبرگ نیز به این پیشنهاد خانم لیونی عمل کرده است.

رادیو اسرائیل همچنین با بیان اینکه «تنش شدید و افراطی ایهود اولمرت با بنیامین نتانیاهو وارد هفتمین روز خود شد» افزود: جنگ لفظی بین اول وزیران کنونی و پیشن اسرائیل، بنیامین نتانیاهو و ایهود اولمرت همچنان و برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد. در حالی که پنج روز به برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرائیل باقی مانده، اولمرت در حمله تازه و بسیار تندی به نتانیاهو اخطار داد که با حرف هایی که می زند سبب درگیری بین اسرائیل و ایالات متحده می شود و آینده کشور را به خطر می اندازد.

او پیش از این هم نتانیاهو را متهم به هدر دادن میلیاردها دلار به بهانه مبارزه با ایران کرده بود.

اولمرت پرسید: «آیا منافع ما ایجاب می کند که آشکارا با قوی ترین کشور جهان درگیر شویم؟ چه کسی هواپیما می سازد، آیا اعضای مرکز لیکود می باشند که هواپیما می سازند یا کشور ایالات متحده؟ که همچنان حامی نظامی اسرائیل است».


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.