از ۷۶ مدال‌آور جهانی و آسیایی شاهد و ایثارگر تجلیل می شود

خبرگزاری آریا-سیدرضا مؤمنی ضمن اشاره به برگزاری همایش تجلیل از مدال‌آوران ورزشکار جهانی و آسیایی همزمان با ۲۶ تیر از تهیه شناسنامه ورزشی ویژه ایثارگران خبر داد

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت آریا ،دکتر سیدرضا مؤمنی،معاون فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران  ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تجلیل از قهرمانان ورزشی  اظهار داشت: فعالیت‌های ورزشی در حوزه جانبازان و خانواده‌هایشان در دو بعد شادابی و دوری از افسردگی و همچنین کاهش آسیب‌های جسمی جانبازان انجام می‌شود.

معاون فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت:مراجعات جانبازان پس از فعالیت‌های ورزشی به بنیادشهید جهت  امور درمانی ۹۰ درصد کاهش یافته، افزود: در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر از ایثارگران در ورزش‌های همگانی حضور داشتند و تمرینات ورزشی را برای رسیدن به آمادگی لازم در خصوص قهرمانی در دستور کار قرار دادیم.

مومنی با بیان اینکه  ۱۰۹ هزار نفر از جامعه ایثارگری در سطح استانی و در سال گذشته در تمرینات ورزشی مشارکت داشتند،اظهار داشت: جامعه شاهد و ایثارگر کشور در سال گذشته ۵ مرحله صعود به قلل مرتفع داشته که این تعداد امسال به ۳۲ مرحله ارتقا پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به همکاری بنیادشهید و امور ایثارگران با فدراسیون معلولان و جانبازان افزود: بحث تشویق و تجلیل از مدال‌آوران جهانی ورزشکار شاهد و ایثارگر در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

مومنی با اشاره به اینکه از ۷۶ مدال‌آور ورزشکار تجلیل می شود ادامه داد:از این تعداد ۲۵ جانباز مرد، یک جانباز زن، ۴ فرزند شهید مرد، یک فرزند شهید زن، ۳۱ فرزند جانباز مرد و ۱۴ فرزند جانباز زن از ۲۱ استان کشور در این همایش حضور دارند.

معان فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران  با اشاره به رشته‌های ورزشی مدال‌آور مسابقات بین‌المللی و جهانی افزود: دوومیدانی، شنا، وزنه‌برداری، کاراته، رزمی، تکواندو، قایقرانی، والیبال نشسته، تنیس روی میز، تیراندازی جانبازان، وزنه‌برداری، فوتسال، ووشو، کوهنوردی، والیبال نشسته، فوتبال ۵ نفره، شمشیربازی، ورزش‌های زورخانه‌ای از جمله رشته‌های ورزشی هستند که مدال‌آوران ورزشکار شاهد ایثارگر حایز رتبه‌ها و مقام‌های برتر آسیایی و یا جهانی شده‌اند.

مومنی  در ادامه به سایر برنامه‌های کشوری و ورزشی بنیادشهید در سال ۹۰  اشاره کرد و افزود: ۱۲ برنامه کشوری شامل مسابقه ویلچررانی جانبازان، دارت و تیراندازی جانبازان، مسابقات گلبال جانبازان، تنیس روی میز، مسابقات فوتسال دسته یک جانبازان کشور با حضور بیش از ۱۹۰ نفر، مسابقات پینگ‌پنگ اعصاب و روان، مسابقات تیراندازی جانبازان شیمیایی، مسابقات رالی خانوادگی از جمله برنامه‌های ورزشی بنیاد شهید در سال گذشته است.

معان فرهنگی بنیادشهید و امور ایثارگران اظهار داشت:تنظیم شناسنامه ورزشی به صورت الکترونیک برای همه جامعه هدف تدوین شده است.

وی همچنین گفت:تهیه کتاب ورزشی و دستورالعمل‌های ورزشی در رشته‌های گوناگون با همکاری اساتید دانشگاه از جمله دیگر خدمات ورزشی در حوزه سلامت جانبازان است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.