اسامی افسران سعودی و ترک دستگیر شده/کشف بمبهای اسرائیلی در دمشق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه ماهواره ای الدنیا و تلویزیون سوریه، عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی برخی مناطق از وجود گروههای مسلح مورد حمایت محور غربی،  عربی، ترکی صهیونیستی ضد سوری همچنان ادامه دارد.

ادامه فشارها بر ملت سوریه به سبب تحریمهای محور ضد سوری

تحریمهای اعمال شده از سوی محور ضد سوری که البته به بهانه حمایت از مردم سوریه تحمیل شده است، به تشدید مشکلات مردم به ویژه در بخش بهداشتی منجر شده است تا جایی که سازمان بهداشت جهانی درباره بروز فاجعه بهداشتی هشدار داده است.

العربیه رسانه سعودی و حامی اصلی گروههای مسلح در سوریه به هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره کمبود دارو در سوریه اشاره و اعلام کرده است افزایش درگیریها خسارتهای زیادی به مراکز تولید دارو در سوریه وارد کرده است.

کشته شدن ۱۰۰ فرد مسلح در حمص

در عملیات ارتش برای پاکسازی برخی مناطق حمص از جمله تلکلخ، الحمیدیه و الخالدیه حمص که با درگیریهای شدیدی همراه بود، حدود ۱۰۰ فرد مسلح کشته شدند، همچنین طرفهای ذیربط، اجساد ۱۶ نظامی را که در داخل منازل خود به ضرب گلوله افراد مسلح کشته بودند، در حومه حمص پیدا کردند.
 
به گزارش مهر، تلویزیون سوریه امروز چهارشنبه گزارش داد نیروهای مسلح سوریه با اعضای یک گروه تروریستی در جوره الشیاح حمص درگیر شدند و تمام اعضای آن از جمله سرکرده آن به نام عبیده النق را به هلاکت رساندند.
 
اسامی افسران ترک و سعودی دستگیر شده در عملیات نیروهای مسلح سوریه اسامی افسران ترک و سعودی که در چنگ سازمان اطلاعاتی سوریه گرفتار شده اند به این شرح است : سلطان اولدو، طاهر آمنیتیو از سازمان اطلاعات نظامی ترکیه، عبدالواحد الثانی، عبدالعزیز المطیری، احمد الهادی، موسی الزهرانی و فراس الزهرانی از سازمان اطلاعات عربستان(زیر نظر بندر بن سلطان) هستند که در عملیات پیچیده ارتش سوریه دستگیر شده اند.
 
خنثی شدن تلاش دو گروه مسلح برای نفوذ به داخل سوریه از سمت لبنان

نیروهای مسلح و گارد مرزی سوریه تلاشهای دو گروه تروریستی برای نفوذ به داخل سوریه از سمت لبنان در مواضع ادلین والغیضه در تلکلخ واقع در حومه حمص را ناکام گذاشتند، نیروهای مسلح سوریه تلفاتی را به این دو گروه وارد و بقیه اعضای آن را وادار به فرار کردند.

 

 

خنثی سازی چهار بمب در حومه القصیر

طرفهای ذیربط در حومه القصیر حمص، چهار بمبی را که گروههای مسلح در جاده مواصلاتی الحوز و مودان کار گذاشته بودند، کشف و خنثی کردند.
 

این بمبها که بین ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم وزن داشتند، آماده انفجار به صورت همزمان بود.
 

در حومه حمص، نیروهای مسلح، کمینی در برابر یک گروه مسلح در جاده الزراعه الشیاحات القصیر ایجاد کردند که منجر به درگیری با آنها شد و طی آن شماری از تروریستها کشته و زخمی شدند.
 
نیروهای مسلح سوریه در عملیاتی در منطقه قدیمی دمشق، ضمن کشف مخفیگاه تروریستها، کسانی را که در این مکان مخفی شده بودند، دستگیر کردند، از آنها مقادیر زیادی سلاح و مهمات به دست آمد که بمبهای ساخت اسرائیل هم به چشم می خورد.


عملیات ارتش در مناطقی از دیرالزور و درعا برای پاکسازی آن از وجود گروههای مسلح نیز ادامه دارد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.