اسامی بانک‌های دارای بالاترین معوقات؛ بدهکاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان ۶۱ نفرند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > قانونگذاری – ممتازنیوز:
مدیر گروه بازارهای مالی مرکز پژوهش‌های مجلس بانک‌های ملی، پارسیان و تجارت را دارای بیشترین معوقات بانکی اعلام کردو گفت:بدهکاران بانکی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان۶۱ نفر هستند که با ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی ۱۹ درصد کل بدهکاران تسهیلات غیرجاری را شامل می شوند.

خانه ملت نوشت: مدیر گروه بازارهای مالی مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به انتشار گزارش جدید این مرکز درباره معوقات بانک‌ها گفت: بر این اساس از مجموع ۸۷ هزار میلیارد تومان معوقات تسهیلات غیرجاری بانک‌ها، بانک ملی با ۱۳ هزار میلیارد تومان، پارسیان و تجارت نیز هر کدام با ۱۱ هزار میلیارد تومان دارای بیشترین معوقات نظام بانکی کشور هستند.

سلیمانی در گفتگوی تلویزیونی افزود: بدهکاران بانکی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان۶۱ نفر هستند که با ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی ۱۹ درصد کل بدهکاران تسهیلات غیرجاری را شامل می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۱۱۰ نفر نیز بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند که در مجموع با ۷۵۰۰ میلیارد تومان ۹ درصد بدهکاران را تشکیل می دهند.

مدیر گروه بازارهای مالی مرکز پژوهش‌های مجلس تفاوت نرخ سود بانکی با میزان تورم، ضعف در نظارت پیشینی بانک‌ها،وجود مشکلات در صدور اجرایی ثبت و مراحل رویه‌های قضایی، تلاش بدهکاران برای ثبت اموال خود به نام دیگران،نبود اعتبارسنجی برای مشتریان و تهدید به اعلام ورشکستگی ازجانب برخی بدهکاران را از مهم‌ترین راه‌های وجود حجم انبوه معوقات بانکی بر اساس گزارش‌های به دست آمده برشمرد.

سلیمانی افزود: در بسیاری از کشورها معوقات بانکی کمتر از ۲درصد کل تسهیلات اعطا شده را شامل می شود اما در کشور ما این رقم به ۱۵ درصد می‌رسد که این نشان از وضع بغرنج این مسئله در نظام بانکی دارد.

وی درباره نتایج به دست آمده از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نیز گفت: مر کز به عنوان بازوی پژوهشی مجلس گزارش یاد شده را در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد تا بتواند به آنان در اصلاح نظام بانکی به ویژه در نحوه پرداخت تسهیلات و بازپرداخت آن کمک کند.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.