استارت لیگ بسکتبال با اعتراض به داوری

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

فصل تازه سوپر لیگ بسکتبال با ۳ مسابقه آغاز شد و هر ۳ بازی با نارضایتی از قضاوت داوران به همراه بود اتفاقی که در آغاز لیگ نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشیممتازنیوز، به جز اتفاقات بازی اصفهان که با توجه به اهمیت مسابقه بیش از سایر دیدارها به آن پرداخته شد در دو دیدار دیگر هفته اول سوپر لیگ نیز نحوه قضاوت داوران مورد سوال بود هر چند با توجه به شرایط حاکم بر سوپر لیگ طرفین حاضر به صحبت کلی در این باره نبودند اما قابل توجه اینجاست که طرفهای برنده نیز کنترل داوران بر بازی را ضعیف می دانستند.

* بازی اصفهان واخراج عجیب سرمربی همیاری

کسانی که از نزدیک در اصفهان شاهد بازی اول لیگ میان فولاد ماهان و همیاری بودند منصفانه قضاوت نیمه اول بازی را کم نقص می دانستند اما دو نکته در نیمه دوم اتفاقات دیدار سال پیش پتروشیمی بندر امام و فولاد ماهان را تدعی می نمود بازی ای که در آن محمد کسایی پور مربی پتروشیمی از بازی اخراج شده و برای خارج بردنش از نیروی انتظامی کمک گرفته شد.

کسایی پور سرمربی فعلی استقلال قشم در جلسه ابتدایی لیگ تازه هم با ناراحتی از اتفاقات آن بازی صحبت می نمود این بار نیز فرزاد کوهیان سرمر بی همیاری پس از گرفتن خطای فنی به سرعت از بازی اخراج شد و طبق شنیده ها برای دور نمودن وی از تونل مسابقه بار دیگر نیروی انتظامی به ماجرا فرا خوانده شد

اتفاقاتی که به سبب خوبی در بسکتبال ایران نمی باشد و اگر قرار بر این باشد که برای هر بار کنترل یک سرمربی به برخوردهای شدید رو آورده شود شرایط بازی های بسکتبال به تدریج از حالت عادی خارج شده و تیم ها و داوران را پیش از پیش رو در روی هم قرار می دهد.

*کنترل مربیان با چشم غره!

فرزاد کوهیان سرمربی زنجان یکی از دلایل عصبانیت خود در بازی را چشم غره های صفرزاده داور جوان بازی می دانست گویا وقتی چشم غره جوابگوی مربی حریف نبود بحث اخراج از بازی پیش آمد اما نکته اینجاست که برای اداره بازی اجرای قوانین باید با مدیریت و رفتار صحیح داور همراه باشد و قطعاً اتفاقات بازی سال پیش پتروشیمی و ماهان نیز در صورت مدیریت بهتر داور به صحنه های زشت نمی رسید.

حتی در سطح آسیا هم داوران قزاق بازی مهرام و الریاض به خاطر مدیریت و کنترل ضعیف بر بازی که منجر به برهم خوردن جریان عادی مسابقه شد محکوم می شوند.

جالب اینجاست که این بحث ها در هر دو بازی ماهشهر نیز شنیده می شد و حتی از طرف اعضای تیم های برنده مسابقات روز اول، کسانی بودند که ضعف داوران در کنترل بازی یا سوت های اشتباه را تأیید می نمودند.

هرچند فدراسیون پیش از اینکه هم از ضوابط تازه داوری خبر داده بود اما بازهم بعضی رفتارهای داوران از حدود قوانین فراتر رفته و با توجه به اینکه سوت های آغازین لیگ با این حجم انتقاد روبرو شد، فدراسیون باید با دید دیگری به جز حالت دفاعی همیشگی، کار داوران را زیر نظر گرفته و در قدم بعدی اگر قانون و ضابطه تازهی در حال اجراست ابتدا همه تیم ها به خوبی در این مورد توجیه و بعد قوانین با شدت در زمین اجرا شوند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.