استانداربوشهر: رسالت آموزش و پرورش یک رسالت بنیادی است

به گزارش ایرنا،’ محمد حسین جهانبخش’ یکشنبه در نشستی با رییس و مسوولان سازمان دانش آموزی استان بوشهر افزود: هرکشوری که بخواهد رشد و تعالی پیدا کند باید به نیروی انسانی خود توجه ویژه ای داشته باشد و در این صورت است که می توان آن جامعه را پیشرفته دانست.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی که وظیفه تعلیم و تعلم برعهده دارد یکی ازعوامل توسعه یافتگی جوامع به شمار می رود و نقش آموزش و پرورش به عنوان مجموعه ای که امر سازندگی دانش آموزان را برعهده دارد، در این عرصه بی بدیل است.

جهانبخش اظهار داشت: سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از عرصه هایی که برای تحقق اهداف امر تعلیم و تعلم شکل گرفته، رسالتی همانند آن دارد.

وی افزود: اگر جوان ها در دوران دانش آموزی تجربه مدیریت های مقطع خود را کسب کنند برای ورود به عرصه مدیریت کشور آماده می شوند.

استاندار بوشهر بیان کرد: یکی دیگر از اهداف سازمان دانش آموزی افزایش روحیه مشارکت پذیری به همراه ولایت پذیری و ولایتمداری است.

جهانبخش اضافه کرد: سازمان دانش آموزی با اهداف مهم و بزرگی شکل گرفت ولی برترین اهداف آن این است که بتواند افق چشم انداز را در آموزش و پرورش عملیاتی کند.

وی افزود: این سازمان می تواند اهداف وزارت آموزش و پرورش در افق چشم انداز ۱۴۰۴ را عملیاتی کند.

رییس سازمان دانش آموزی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: سازمان دانش آموزی با حداقل امکانات بزرگترین کارها را در مناطق مختلف استان انجام داده است.

غلامحسین خدام افزود: هرچند که این سازمان از پشتوانه مادی برخوردار نیست ولی سرمایه های معنوی، مربیان با ارزش، مدیران لایق و شایسته و دانش آموزان فرهیخته ای دارد که در پیشبرد اهداف از آن ها کمک می جوید.

وی بیان کرد: در طول دوران چهارده ساله عمر سازمان دانش آموزی برای اعتلای فرهنگ تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی گام های بسیار بلند و بزرگی را برداشته است.

خدام یادآورشد: امسال نزدیک به ۵۶ هزار دانش آموز را در تشکل های دانش آموزی جمعیت هلال احمر، راهیان معرفت، پیشتازان فرزانگان و خبرگزاری پانا سازماندهی شده اند.

رییس سازمان دانش آموزی استان بوشهر ادامه داد: از ابتدا تاکنون نزدیک به دو هزار دانش آموز به سرزمین وحی اعزام شده اند که موجب یک تحول اخلاقی در سطح جامعه شده است.

وی اظهارداشت: آموزش و عضویت دوهزار خبرنگار پانا، برگزاری اعتکاف با شرکت شش هزار دانش آموز، برنامه اعتکاف، شرکت ۱۱ هزار نفر در نامه نویسی به رهبر معظم انقلاب و چهار هزار نفر در نامه نویسی به بان کی مون در حمایت از دانش آموزان فلسطین از دیگر فعالیت های سازمان دانش آموزی استان بوشهر بوده است.

در این نشست تعدادی از اعضای سازمان دانش آموزی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

۱۵۹۲

ک/۲

۶۳۲/۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۳۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.