استاندار قم: این استان مورد توجه ویژه دولت است

‘کرم رضا پیریایی’روز جمعه در دیدار با آیت الله ‘حسینی بوشهری’ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، با تبیین سرفصلها و برنامه های کاری خود بویژه عمران و آبادانی این منطقه، از شهر قم به عنوان جهانشهر بزرگ شیعیان یاد کرد.

وی بااشاره به ویژگیهای بی بدیل قم به عنوان یکی از کانونهای اثرگذار و مورد توجه جهانیان افزود: قابلیتها و وضعیت موجود، فرصت مغتنمی برای توسعه عمومی این استان است که باید در پرتو همت و همدلی از آن بشکل احسن استفاده شود.

استاندار قم همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط دولت نهم و دهم در راستای حرکت قم به سوی پیشرفت و آبادانی گفت: این استان باید پرشتابتر از گذشته در جاده پیشرفت حرکت کند.

وی اظهار داشت: شهر قم از حیث جمعیتی یک کلانشهر به شمار می‌رود اما از جهت علمی و فرهنگی یک جهانشهر محسوب می‌شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه در اجرای پرسرعت پروژه‌ها به مساله کیفیت اجرا نیز توجه ویژه‌ای شده است، افزود: دولت به قم عنایت ویژه‌ای دارد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری قم،دراین دیدار همچنین آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم و مدیر حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه این شهر تاکید کرد: توسعه و رشد همه جانبه قم در واقع تبلیغ عملی برای اسلام است .

وی،ضرورت خدمت به زائران و مسافران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید از زائران بارگاه حضرت معصومه(س) استقبالی در خور شان ایشان داشته باشیم.

امام جمعه قم با اشاره به سخنی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر رسیدگی به اقشار محروم جامعه گفت: در جامعه اسلامی باید به اقشار محروم توجه خاصی شود تا هیچکس در جامعه اسلامی احساس فقر و بیکاری نکند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ضرورت توجه به عمران و آبادانی شهر قم را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد:باید از فرصت خدمت،به بهترین شکل استفاده و طرحهایی را که در گذشته اجرایی شده است، با جدیت دنبال کرد.

وی با اشاره به اینکه نگاه به مسئولیت در نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها متفاوت است، افزود: فرصت خدمت در نظام اسلامی، باب خیری است که به روی مسئولان گشوده شده و آنان باید بدانند که این فرصت زودگذر است.

۵۵۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۶۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.