استراتژی اقتصاد مقاومتی کارسازتر از اقتصاد مذاکره‌ای در تحقق حماسه

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استراتژی اقتصاد مقاومتی کارسازتر از اقتصاد مذاکره‌ای است، گفت : در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی که متکی به منابع داخلی است تاثیرات قابل توجهی را نسبت به اعمال اقتصاد مذاکره‌ای دارد، چرا که این نوع از اقتصاد، ایران را در حالت تعلیق و وابستگی قرار می‌دهد.

“مجتبی شاکری” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحقق “حماسه اقتصادی” در کشور در شش ماهه اول سال اظهار داشت: بیانات جهت‌دهنده “مقام معظم رهبری” در خصوص حماسه سیاسی در نیمه ابتدایی سال با حضور پرشور مردم در انتخابات کاملا مشهود بود.

وی به چگونگی تحقق حماسه اقتصادی در کشور اشاره و تصریح کرد: متاسفانه بنا به دلایلی از جمله کسری بودجه و شرایط نامساعد امکاناتی بعد از گذشت ۶ ماه از سال جلوه‌هایی از بروز چنین حماسه‌ای در سطح عملیاتی در کشور ملاحظه نشده و دولت یازدهم را در اداره وضعیت موجود دچار مشکل کرده است.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با غرب در سازمان ملل اشاره و تصریح کرد: غرب در انجام مذاکره با ایران در تلاش است تا کماکان شمشیر تحریم‌ها و تهدیدها را بالای سر ما نگه دارد، اما در مقابل باید به رویکردی دیگر از مذاکره غرب با ایران در تاثیرگذاری در کاهش تحریم‌ها اشاره داشت و البته در این میان پیشبرد اهداف ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به مدیریت رئیس‌جمهوری کشورمان در مذاکرات بستگی دارد.

وی استراتژی “اقتصاد مقاومتی” را در مقابل “اقتصاد مذاکره‌ای” کارسازتر دانست و خاطرنشان کرد: در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی با تکیه بر منابع داخلی تاثیرات قابل توجهی را نسبت به اعمال اقتصاد مذاکره‌ای از خود به جای خواهد گذاشت، چراکه اعمال این نوع سیاست، ایران را در حالت تعلیق و وابستگی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.