استرالیا تعداد نیروهای دفاعی‌اش را حدودا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

نخست وزیر استرالیا امروز (پنج‌شنبه) ضمن اعلام اینکه این کشور تا سال ۲۰۴۰ تعداد نیروهای دفاعی‌اش را حدودا ۳۰ درصد افزایش خواهد داد، این اقدام را به عنوان بزرگ‌ترین بسیج نظامی استرالیا در دوران صلح توصیف کرد.

استرالیا تعداد نیروهای دفاعی‌اش را حدودا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

به گزارش ممتاز نیوز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در یک پادگان نظامی در بریزبن گفت: طی این ۱۸ سال ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن به نیروهای دفاعی اضافه می‌شوند و تعداد کل نیروهای دفاعی این کشور به ۸۰ هزار تن خواهد رسید. هزینه این اقدام ۳۸ میلیارد دلار استرالیا (۲۷ میلیارد دلار آمریکا) خواهد بود.

موریسیون که قرار است در مه سال جاری میلادی یک انتخابات پارلمانی اعلام کند، در کنفرانسی خبری گفت: این بزرگ‌ترین افزایش در تعداد نیروهای دفاعی‌مان در دوران صلح در تاریخ استرالیاست.

وی افزود: با توجه به تهدیدات و شرایطی که ما به عنوان یک کشور و یک دموکراسی لیبرال در منطقه هند-اقیانوس آرام با آنها مواجه هستیم، این بسیج نظامی از سوی دولت تشخیص داده شد.  

موریسون در ادامه گفت: برخی از این نیروهای جدید از یگان زیردریایی‌های اتمی که در آینده شکل می‌گیرد و ائتلاف دفاعی جدید استرالیا-انگلیس- آمریکا  وعده آن را داده است، حمایت می‌کند.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا گفت: این بسیج نظامی بازدارندگی معتبری را در برابر تهدیدات نظامی رو به رشد به وجود می‌آورد. علاوه بر زیردریایی‌ها، این نیروهای جدید در حوزه‌هایی از جمله فضا، عملیات سایبری، تجهیزات دریایی و خودروهای خودکار مستقردر زمین و در دریا مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به حمله اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین گفت: این اقدام کاملا ضروری است. مردمی که فکر می‌کنند تنها جاه‌طلبی پوتین اوکراین است، تاریخی را که رهبران ارتش ما درک کرده‌اند، درک نمی‌کنند.

داتون بار دیگر نسبت به تهدید استراتژیک برای استرالیا در منطقه آسیا-اقیانوس آرام جایی که چین در آن در حال افزایش قدرت است، هشدار داد.

وی گفت:‌ اگر مردم فکر می‌کنند که جاه‌طلبی در منطقه هند-اقیانوس آرام تنها به تایوان محدود می‌شود و اگر ما تجهیزات بازدارندگی فراهم نکنیم و با متحدانمان همکاری نزدیکی نداشته باشیم، اتفاقات در دیگر کشورها بر ما تاثیر نمی‌گذارد، پس درس‌هایی را که تاریخ به ما یاد داده است، درک نمی‌کنند.     

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.