استرس مهم‌ترین علل پیشرفت دیابت است

۳۰ آبان ،

استرس، نبود حمایت عاطفی خانواده و هراس مهم‌ترین علل پیشرفت دیابت است.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، سیامک محبی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه امروز در هزاره سوم میلادی زندگی می‌کنیم، افزود: سبک زندگی کردن انسان‌ها امروز بسیار متحول شده و عادت‌های غذایی آنان از غذاهای سنتی به غذاهای آماده تغییر کرده است.

سیامک محبی با بیان اینکه نوشیدنی‌ها و تنقلات ناسالم جای تنقلات سالم را در جامعه به خود اختصاص داده است، بیان کرد: نوشابه از جمله نوشیدنی‌هایی است که متاسفانه مصرف آن در جامعه امروزی روبه افزایش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه همراه با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی انسان‌ها تحرک جسمی روزبه‌روز کمتر شده است، تصریح کرد: الگوی رفتاری جامعه همراه با این تحولات تغییر و بیماری‌های تازه جای خود را به بیماری واگیردار در زندگی انسان داده است.

محبی ادامه داد: امروزه بیماری‌های مزمن دو تا پنج برابر سبب مرگ و میر انسان‌ها در دنیا شده است که دیابت از جمله این بیماری‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیابت در دو دهه اخیر صدها میلیون انسان را درگیر خود کرده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد شیوع دیابت در این سال‌ها از رشد فزاینده‌ای برخوردار است به گونه‌ای که در ۱۰سال اخیر رشدی ۵۰ درصدی داشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: سالانه میلیاردها ریال برای درمان بیماران دیابتی به اقتصاد کشور خسارت وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی غیر از این بیماری به بیماری‌های دیگر مبتلا می‌شوند، گفت: دیابت وقتی گسترده شود تمام اعضای بدن را درگیر بیماری‌های گوناگون می‌کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.