استعفای جمعی خلبانان ارتش افغانستان

رسانه‌های آمریکایی نوشتند، خلبانان افغان در سایه حمله طالبان برای هدف گیری و تسویه حساب با خلبانان جنگ افغانستان که زیر نظر آمریکا آموزش دیده‌اند، استعفای دسته جمعی خود را ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، یکی از این خلبانان به روزنامه نیویورک تایمز گفت: باید هر روز خودروام را عوض کنم و خودروهایی را از دوستان برای رفتن به سرکار قرض بگیرم. نمی‌توانم زیاد خارج از خانه باشم. نمی‌توانم به بازار بروم حتی موهایم را کوتاه کنم.

یکی از خلبان‌های نیروی هوایی افغانستان به نیویورک تایمز تاکید کرد: تمام خلبان‌های نیروی هوایی افغانستان به شکل دسته جمعی از ترس انتقام گروه طالبان شروع به ترک وظیفه کردند.

این منبع افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۹ کارمند نیروی هوایی افغانستان از ترس جان خود از پست‌هایشان استعفا کرده‌اند.

این خلبان تاکید کرد: “روزی که من یونیفرم خود را پوشیدم، قسم یاد کردم تا آخرین قطره خون از کشورم دفاع می‌کنم، اما با دیدن و کشته شدن دوستانم، احساس امنیت نمی‌کنم.

این خلبان اظهار کرد: اگر دولت افغانستان نتواند از من محافظت کند، قصد دارم این شغل را کنار بگذارم.

روز شنبه خلبان نیروی هوایی افغانستان در انفجار بمبی در کابل در حمله‌ای که طالبان مسؤولیتش را پذیرفت، کشته شد.

مسؤولان می‌گویند: خلبان حمیدالله عظیمی در اثر انفجار بمبی که در خودرویی که سوار بر آن بود، جاسازی شده بود جانش را از دست داد و در این انفجار پنج تن دیگر زخمی شدند.

عبدالفتاح اسحاق زی، فرمانده نیروی هوایی افغانستان به رویترز گفت، این خلبان برای هدایت هلی‌کوپتر ساخت آمریکا از نوع UH۶۰ بلک هاوک آموزش دیده بود و به مدت چهار سال در نیروی هوایی افغانستان خدمت کرد.

اسحاق زی اشاره کرد: عظیمی یک سال به دلیل تهدیدات امنیتی پیش به همراه خانواده‌اش به کابل نقل مکان کرد.

افغانستان در مرحله کنونی شاهد درگیری‌هایی شدید بین دولت و طالبان است که بر بخش اعظمی از کشور مسلط شده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.