استعفای زنجیره‌ای در کویت

یکی از نیروهای ویژه امنیتی کویت در اعتراض به نحوه برخورد نیروهای امنیتی این کشور با معترضان کویتی در تظاهرات روز یک‌شنبه از سمت خود استعفا داد.

 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره العربیه، «ارشید ناصر شایع الهاجری» که با رتبه گروهبانی در نیروی ویژه امنیتی کویت مشغول به خدمت بود، امروز از سمت خود استعفا داد.

الهاجری درباره دلیل استعفای خود گفت که استعفایم در اعتراض به نحوه برخورد نیروهای امنیتی کویت با معارضان کویتی در راهپیمایی «کرامت وطن» صورت می‌گیرد.

در این تظاهرات حمله و یورش نیروهای امنیتی کویت به معترضان کویتی زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر را به دنبال داشت که در میان آنها نمایندگان پارلمان منحل این کشور نیز مشاهده می‌شدند.

این استعفا پس از استعفای مدیرکل پلیس کویت صورت می‌گیرد که روز گذشته ارائه شد که بالاترین استعفای یک مسئول امنیتی کویت به علت تظاهرات در این کشور است.

تظاهرات یک‌شنبه شب معارضان کویتی که از آن به بزرگترین تظاهرات در تاریخ این کشور یاد می‌کنند، به خشونت کشیده و همانطور که گفته شد و در جریان درگیری نیروهای پلیس و معارضان کویتی بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

تظاهرات‌کنندگان در اعتراض به دستور «صباح الاحمد الصباح»، امیر کویت برای تعدیل جزیی قانون انتخابات پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در اول دسامبر آینده، به خیابان‌ها آمده بودند.

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.