استعفای عنان بر اوضاع سوریه تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت

به گزارش ایرنا،’ لئونید سلوتسکی’ که ریاست کمیسیون کشورهای همسود دومای روسیه را هم برعهده دارد، روز پنجشنبه به ریانووستی گفت: فکر نمی کنم که استعفای عنان از مقام نمایندگی دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه عامل جدی برای تغییر اوضاع این کشور باشد.

‘بان کی مون’ دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای از استعفای ‘کوفی عنان’ نماینده این سازمان و اتحادیه عرب در امور سوریه خبر داد.

سلوتسکی خاطرنشان کرد: وضعیت سوریه بسیار پیچیده است و نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه در حل و فصل این مناقشه نقش جدی ایفا می کند.

معاون مجمع پارلمانی مجلس اروپا گفت: عوامل متعددی بر وضعیت سوریه تاثیرگذار است و نمی توان گفت که روی کار آمدن یا کناره گیری نماینده عالیرتبه ای در این مساله، اهمیت فوق العاده دارد.

وی خاطرنشان کرد: علل متفاوتی ممکن است باعث استعفای عنان شده باشد و حتی این امکان وجود دارد که وی خسته شده باشد و به دلیل کهولت سنی نمی خواهد در این مقام بماند.

مقام پارلمانی روس همچنین این احتمال را بعید ندانست که یک مقام روس جایگزین عنان شود و اظهار داشت: برای این منظور باید دبیر کل سازمان ملل نامزد نمایندگی خود در مساله سوریه را تعیین کند.

عنان ۲۳ ماه فوریه به سمت مقام نمایندگی دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه انتخاب شده بود اما طرح شش ماده ای وی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکنون نتوانسته است به مناقشات این کشور پایان دهد.

بر اساس طرح شش ماده ای عنان قرار بود در نخستین مرحله درگیری های مسلحانه در سوریه پایان یابد، اما این مرحله هیچگاه عملی نشد.

۱۵۹۲

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۷۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.