استعلام از اطلاعات سپاه طبق قانون انجام شده است /عده ای نمی خواهند از قانون تبعیت کنند

۰۹م اسفند ،
ممتاز نیوز : مرادهاشم زهی رئیس هیئت نظارت برانتخابات نظام پزشکی شامگاه امروز درگفت وگو با خبرگزاری تسنیم اظهارداشت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بازوان توانمند نظام جمهوری اسلامی است که درحفظ وحراست همه جانبه از انقلاب اسلامی قهرمانانه دفاع کرده  وی کند.

نامبرده اظهارداشت :سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از جمله ارگان های اطلاعاتی وامنیتی توانمندی است که در دفاع از مرزهای عقیدتی وتامین امنیت عمومی کشور نقش بسزایی داشته ودارد ولذا هیئت نظارت برانتخابات نظام پزشکی براساس قانون وعرف از این نهاد انقلابی درخصوص نامزدها ی نظام پزشکی استعلام نمودکه اطلاعات سپاه نیز نظر خود را در خصوص نامزدها اعلام نمود.

هاشم زهی تاکیدکرد، نمایندگان وزارت بهداشت نیز در هیئت نظارت می باشند وآنان نیز اشخاصی مسلمان وولایی می باشند که هرگز حاضر نشدنددین وآخرت خود را به خاطر دنیای دیگران بفروشند واز مدارک ومستندات موجود بگذرند وبرخطاها وموارد ردصلاحیت نامزدها چشم پوشی کنند.

وی خاطر نشان ساخت در همه انتخابات برگزارشده در کشور،سازمان اطلاعات سپاه یکی از ارگان هایی است که درمورد اشخاص واشخاص حقیقی وحقوقی طبق استعلام هایی که ازاین سازمان می گردد پاسخ می دهد وهیچکس نمی تواند نقش استراتژیک این سازمان را با شعاروشبهه افکنی خدشه دار نماید.

هاشم زهی در پاسخ به این سوال خبرنگارخبرگزاری تسنیم که پرسید بالاخره تکلیف تایید انتخابات نظام پزشکی چه می گردد اظهارداشت: از نظر هیئت نظارت برانتخابات روزجمعه چهارم اسفندماه ،در کمال صحت وسلامت برگزارشده است وما نیزدر مدت زمان قانونی اعتبارنامه های منتخبین را صادر می کنیم وپس از آن اعضای منتخب نظام پزشکی در سراسر کشور ابتدا هیئت مدیره های استانی وسپس هیئت مدیره نظام پزشکی کشور را انتخاب می کنند که این هیئت مدیره فرد برگزیده خود را برای صدور حکم ریاست به رئیس جمهور معرفی می کند.

نامبرده افزود: اگر در مسیر این معرفی وصدور حکم اختلالاتی ایجاد شود قانون مسیر برخورد با بی قانونی را مشخص کرده است

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به بعضی اظهار نظرها در زمینه دخالت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سپاه در امر انتخابات نظام پزشکی گفت: اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت ها در انتخابات نظام پزشکی “قانونی” بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است.

وی افزود: قرائن و مستندات موجود نشان می دهد مرجع قانونی، قبل از سپاه از دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز استعلام کرده است و در خصوص ردّ صلاحیت شدگان پاسخ همه آنها “منفی” بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه “بهتر بود عزیزان قبل از رسانه ای کردن این قضیه، به امکان بررسی و پیگیری دقیق موضوع از مجاری قانونی و دلائل متقن و محکم ردّ صلاحیت ها می اندیشیدند”، اظهار داشت: حفظ آرامش، وحدت و یکپارچگی در کشور نیازمند عزم ملی و تمکین قانون است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره سعی کرده است از ورود به مسائلی که ممکن است به تشویش و انحراف اذهان و افکار عمومی منجر شود، پرهیز نماید و به وظایف قانونی خود بپردازد.

سردار شریف در پایان تأکید کرد: بدیهی است عدم اقدام سپاه در پاسخ به استعلام مراجع قانونی در زمینه انتخابات نظام پزشکی، یک کار خلاف قانون محسوب می شد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.