استفاده از آنتن‌ ماهواره برای بهبود خدمات اینترنت در هواپیما

۱۲م دیماه ،

استفاده از آنتن‌ ماهواره برای بهبود خدمات اینترنت در هواپیما

استفاده از آنتن‌ ماهواره برای بهبود خدمات اینترنت در هواپیما

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مجوز استفاده از آنتن‌های ماهواره به منظور دسترسی به اینترنت با کیفیت در هواپیماهای مسافری را صادر کرد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، ای ویک نوشت : قرار است استفاده از آنتن های مذکور در پروازهایی در ارتفاع ۳۸ هزار پایی صورت بگیرد. در چنین ارتفاعی استفاده از دیگر فناوری ها برای دسترسی به اینترنت بی سیم مقرون به صرفه نیست و منجر به دسترسی به خدمات با کیفیت مناسب نمی شود.

البته استفاده از چنین فناوری پیشرفته ای هزینه دسترسی به اینترنت بی سیم در پروازهای هوایی را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد و شاید در این شرایط برای کاربران بهتر باشد تا چند ساعتی از چک کردن ایمیل و سر زدن به پایگاه اینترنتی های مختلف اجتناب کنند.

در همین حال بعضی شرکت های هواپیمایی در اروپا نیز ارائه چنین خدماتی را آغاز کرده اند و به عنوان مثال خطوط هوایی آلمان برای ارائه خدمات یاد شده ساعتی ۱۵ دلار از مسافران دریافت می کند.

برخی اپراتورهای آمریکایی مانند تی – موبایل هم برای ارائه خدمات اینترنت بی سیم با کیفیت در حال مذاکره با تعدادی از شرکت های هواپیمایی مانند ویرجین آتلانتیک، آمریکن ایرلاین و دلتا می باشند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.