استفاده از الگوریتم یادگیری جهت تماشای رویاهای دیگران

۲۰فروردین۱۳، فاوانیوز :«انگار که اونجا بودی» این عبارت را معمولا هنگامی به کار می بریم که سعی می کنیم رویای شب قبل را برای دوستی شرح دهیم: اینکه اورست را فتح کرده ایم، برنده قرعه کشی شده ایم یا جایگزین یکی از مقامات دولتی گردیده ایم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از خوارزمی ، اما اکنون گروهی از محققان ژاپنی به توصیفات شما از خواب و رویای تان بسنده نکرده و تلاش می کنند با توسعه یک الگوریتم خاص بتوانند واقعا رویای اشخاص را به تصویر کشیده و ببینند.

شاید رویا خوانی، علمی از آینده دور به نظر برسد، اما گروهی از محققان ژاپنی هم اکنون بسیار به آن نزدیک شده و نتایج تحقیقاتشان را در مجله ساینس هم منتشر کرد اند. تیم Kyoto به این نتیجه رسیده که تجربه های دیداری در طول خواب می توانند در حوزه مشخصی با به کارگیری الگوریتم آموزش و یادگیری، رمزگشایی شوند.

با استفاده از ماشین MRI ، یک EEG ، نرم افزار یادگیری و مجموعه ای از تصاویر آنلاین، محققان تلاش کردند الگوریتم ویژه ای را بر روی اشخاص منتخب در دوره های خواب شان تست کنند. آنها با این روش توانستند به اندازه گیری فعالیت های مغزی زمان خواب پرداخته و آنها را با اطلاعات تصویری موجود قرینه سازی کنند.

البته این سیستم هنوز نمی تواند دقیقا خواب اشخاص را به تصویر بکشد، اما می تواند بگوید که آنها دربارهٔ اشخاص خواب می بینند یا اینکه خوابشان دربارهٔ مکان ها است. دقت این شیوه هم در حال حاضر تنها ۶۰ درصد است. ولی دانشمندان امیدوارند در آینده نزدیک این تکنولوژی را به ابزاری کامل برای رویابینی تبدیل کنند.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.