استفاده از توان داخل برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد

چکیده: عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخل کشور، گفت: بهره‌گیری هرچه بیشتر از توان داخلی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

بهگزارش ارانیکو به نقل از خبرگزتری خانه ملت حبیب آقاجری با بیان اینکه اگر از تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود استفاده شود، شرایط تحریم‌های غرب علیه ایران تأثیری بر کشور نخواهد داشت، یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند موجب تحریم‌ها شود را استفاده از بخش خصوصی خواند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، و امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی به کارگیری از پیمانکاران بخش خصوصی در پروژه‌ها و عملیات‌های بخش انرژی را راهکار مناسبی برای انجام بهتر و دور زدن تحریم‌های موجود برشمرد و گفت: بخش خصوصی به دلیل ماهیت و بافت کاری خود درگیر مسائل تحریم نمی‌شود و از این منظر تقویت بخش خصوصی اهمیت بالایی دارد.

وی استفاده از تمام ظرفیت‌های داخل را در شرایط تحریمی ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به وجه استراتژیک نفت در اقتصاد کشور و نیاز به درآمدهای حاصل از فروش آن، بهره‌گیری از ظرفیت داخل به منظور اعمال تحریم‌های جدی‌تر علیه کشور تلقی می شود.

آقاجری افزود: با تقویت توان و تولید داخلی بدون شک نیاز کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت کاهش می یابد و این مسئله بستر اصلی و نخستین قدم در تحقق اقتصادی مقاومتی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به طور قطع یکی از مکانیزیم‌هایمان برای مقابله با دشمن در این شرایط بحث حضور مردم اقتصاد است و دولت نیز باید از این حضور حمایت کند


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.